Ang ancistrus
Vi har to Vf Ancistrus i vårt kar og no har det vore leik på gang på dagtid så vi fekk sjå dei begge to inne i hulen.
No i kveld når vi kom heim så såg vi til vår store fortvilelse att det var egg utenfor hulen også. Det virker som pappa passer på, men vi lure da på om dette kommer til å bli noe yngel at siden klasen ikkje ligger inni hula.
Legger ved bilde så dere kan sjå.
No i kveld når vi kom heim så såg vi til vår store fortvilelse att det var egg utenfor hulen også. Det virker som pappa passer på, men vi lure da på om dette kommer til å bli noe yngel at siden klasen ikkje ligger inni hula.
Legger ved bilde så dere kan sjå.
Postet 30.04.11 kl 21:52
Postet 01.05.11 kl 08:33
Hei..
I løpet av natten så ser det ut som pappa har mistet kontrollen på eggene for dei fløt bare rundt på bunnen. Leste i ein artikkel her att vi kunne prøve ta dei over i fødekar og det har vi no gjort. Pappa er ute og spiser no så hulen er sikkert tom. Kanksje han ikkje heilt hadde teken på dette her med ein gang
Vi har Molly og Sverddrager utenom men det ser ikkje ut som desse har bryd seg noe om eggene så langt.
I løpet av natten så ser det ut som pappa har mistet kontrollen på eggene for dei fløt bare rundt på bunnen. Leste i ein artikkel her att vi kunne prøve ta dei over i fødekar og det har vi no gjort. Pappa er ute og spiser no så hulen er sikkert tom. Kanksje han ikkje heilt hadde teken på dette her med ein gang
Vi har Molly og Sverddrager utenom men det ser ikkje ut som desse har bryd seg noe om eggene så langt.
Postet 01.05.11 kl 09:35
Postet 01.05.11 kl 15:20
Postet 02.05.11 kl 01:50
Postet 02.05.11 kl 09:10
Hei
Dette er ikke så uvanlig at skjer, men når det har skjedd meg har jeg faktisk selv med faren liggende ved egga, bare tatt dem forsiktig i handa og lagt dem tilbake i hula, med suksess hver gang, da går prosessen viderer som om ingenting skulle skjedd. Men, på en anne side kan du være sikker på at det ikke er mange straksene før de har lagt nye egg uansett.
Dette er ikke så uvanlig at skjer, men når det har skjedd meg har jeg faktisk selv med faren liggende ved egga, bare tatt dem forsiktig i handa og lagt dem tilbake i hula, med suksess hver gang, da går prosessen viderer som om ingenting skulle skjedd. Men, på en anne side kan du være sikker på at det ikke er mange straksene før de har lagt nye egg uansett.
Postet 02.05.11 kl 12:29
Postet 02.05.11 kl 13:02
Postet 02.05.11 kl 13:25
Postet 02.05.11 kl 14:12
Postet 05.05.11 kl 11:24
Postet 06.05.11 kl 15:59
Postet 06.05.11 kl 16:45
Postet 06.05.11 kl 16:55
Postet 06.05.11 kl 19:10
Ivar og ToneDei lever no har bare glemt skrive det her. Enda så har dei den gule sekken på seg, men kva skal eg gje dei av mat etterpå. Mange faller vel fra så små som dei er. Kor lenge må dei være i det fødenettet egentlig.
De klarer seg for det meste selv, kommer litt ann på hva annen fisk du har i karret. Er det kun foreldrene kan du egentlig bare slippe de nå, om du ikke har en pumpe som suger de inn. Har du fisk som spiser fisk, burde de få noen dager på seg til sekken er borte og de begynner å bli flinke svømmere. gi dem gjerne litt grøntfor eller mallepiller.
Postet 06.05.11 kl 19:37