Regnbuereker?

Noen som har hørt om regnbuereker? Har en del reker som ble kallt det, da jeg kjøpte de på auksjon. Er ganske grønne i farven, med litt mørke flekker/striper. Knallgrønne egg. Får dem ikke til å stemme utseendemessig med noen av rekene i basen her. Har en haug med yngel nå, men hvis jeg skal selge dem, er det jo greit å vite hva det er...
Caridina cf babaulti?
Hei,

kan det være denne typen?

Den finner du også her

Søk på Caridina cf Babaulti Rainbow, så vil du finne flere nettsider som beskriver denne. Caridina Babaulti var Malaya betegnes også "Rainbow".

Vanskelig med artsbestemmelse av reker og babaulti gruppen er spesielt vanskelig





Det er kanskje en Caridina cf. babaulti sp. "green"
Det kan se ut til å stemme med Caridinia Babaulti Rainbow....Samme "tegningene", og beskrivelsene sier at de kan variere farven. Det gjør de! Takk for hjelpen!!
Men: Er de sjeldne, siden ingen selger dem her?
Bare koselig. Har selv Babaulti Blue og Babaulti green. Si ifra dersom du ønsker å selge yngel. Kunne vært artig med noen Rainbow også
Skal ta en runde i karet nå, ser ut til at det er ganske mye der. Kan gi deg beskjed senere, når jeg får en liten oversikt. Kanskje bytte med noen "green"? Jeg har også det som kalles "blå reker", men Babaulti Blue er vel noe annet det da? Har gule og, men de viser farven dårlig....
De er ikke vanlige, men heller ikke uvanlige. Det er flere som mener at Babaulti var Blue, Green og Rainbow er samme reken, men at de får en fargebetegnelse ift en dominerende fargevariant på den enkelte reke, og/eller stamme. De som har en dominerende blå farge går under navnet Babaulti Blue, mens resten av samme stamme blir solgt som green eller rainbow. Felles for alle disse er at de skifter farger. Mine Babaultier varierer begge mellom blå og blågrønn (bare de blå), grønn, rød, brun, orange og gjennomsiktig. Det hadde derfor vært meget interessant å få kjøpe noen Rainbow av deg mtp sammenligning mot de jeg har.

Babaulti green og brown ligger på privatmarkedet mellom ca 30 - 50 kr av de jeg har sett her på forumet, men det behøver jo ikke bety så mye I tyskland ligger green på ca 2 euro. Det samme gjør malaya og stripes.

Blå reke er populærnavnet på Neocaridina sp. Blue, og sannsynligvis ikke det samme som Babaulti var Blue.

Du må gjerne få kjøpe noen reker, men har du noen av dine til overs? Hadde vært spennende å få en art til. Hadde tenkt å kontakte deg i dag, men så ble jeg så opptatt med Cory-egg og Malawi-yngel her....Skjer så mye på en gang! Spennende......Men i morgen kveld, torsdag, kan vi sikkert få til en avtale, hvis det passer for deg?
Caridina cf Babaulti, fler som har dem, og kan dele erfaringer?
Vi kjøpte regnbuereker for over 1 år tilbake og de farget ut i alle mulige farger. Min erfaring er at de er litt gjenomsiktig når de er små og farger ut etterhvert til Rød,blå, grønn eller brun. Ser at noen har en litt lys brun stripe på toppen. Skal se om jeg får tatt noen bilder av de vi har.
Mine er også litt fargeløse som små yngel, men de større er ganske mørk grønne med skikkelig brunfarge over ryggen, i tillegg til stripa...
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap