Til info

Hei,

Jeg har opplevd alle akvariefantasters mareritt. I løpet av natt til søndag har bakglasset løsnet fra ene sideglasset på mitt MP Eheim 230 liters akvarie. Da jeg oppdaget dette tidlig søndag hadde en 20-30 liter rent ut og trekt ned i gulvet og noe inn i veggen. Fikk i all hast tappet ned til halv vannmengde slik at lekasjen stoppet. Det ser ut til at "fugemassen" har sluppet i øvre del og nedover halve glasset. Har aldri hørt om at noe slikt kunne hende!

Jeg venter fortsatt på takstmann fra Gjensidige!!!!

Håper fiskene holder ut til jeg får ordnet med erstattningsakvarie. De har vært sammentrykt i 50% av vanlig vannmengde nå i over 2 dager. Har dessverre ingen andre akvarier jeg kan flytte de over i.

Er det noen fingerregel som sier at man skal "bytte" fugemasse etter noen år?

Er det noen der ute som har opplevd noe lignende? Og hva sa forsikringsselskapet til dette? Regner med at en 30 liter vann i gulvet ikke bare tørker og forsvinner av seg selv uten å etterlate sopp og råte.

Det ligger noen bilder av akvariet slik det såg ut før lekkasjen på siden min.

Dere får ha en forstatt lekasjefri og god dag
Plussmedlem
Hei!

Dette var leie greier...

Det er ingen fingerregel for skifte av silikon i et akvarium som har hatt vann i seg siden det ble kjøpt. Har det stått lagret tørt en stund så kan det være fornuftig å sjekke silikonen nøye.

Et par tråder her og her som gjelder Gjensidige.
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap