Fisk svømmer rundt seg selv? + hvordan fjerne snegler?

Hei,

Hvorfor svømmer fisken rundt og rundt? Det er bare en av alle de andre som svømmer rundt seg selv på en måte veldig ofte.

Etter at jeg satte i nye planter, så har det kommet mange små snegler, hvordan får jeg fjernet de? Dukker opp nye hele tiden.

Mvh
Hvilken art er det? Hvor stort er akvariet ditt, hvilke andre fisk (arter) har du, og hvor mange fisk? Hvor mye og ofte mater du dem og hvor mye og ofte skifter du vann?
Det er 3 platy, men vet ikke hvilken type, den ene er hvertfall wagtail og de andre ser ut som gullfisk, de er oransje og det virker som om de har "parret" seg med den ene wagtailen og har da 5 små, har 10 kardinaltetra også. Er 60 liter. Skifter vann en gang i uka, ca 30-40% Edit: Mater de en gang om dagen, kanskje en "klype" eller hva man skal si ;p
Levendefødere som platy pleier ofte å gå bananas og svømme i spiral når de ligger for døden. Hvor gammel er den?

Det høres jo ut som du har gode vannbytterutiner. Men siden du skifter såpass mye av gangen, håper jeg du er klar over overmetting? Det kan være et problem hvis du har høy temperatur i akvariet og høyt trykk i krana.

Ellers kan ensidig fôr (eller dårlig fôrkvalitet) gi fisk problemer med svømmeblæra. Da mister de balansen. Flyter eller synker fisken mer enn de andre?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap