Supertynn pseudotropheus crabro

Jeg tror at to av mine Pseudotropheus crabro ruger yngel, ser at det er noe mørkt inni der + at de har blitt supertynne.

Bør jeg bare la naturen gå sin gang eller bør jeg hjelpe de. Har ikke noe ekstrakar de kan gå i annet enn et 15 liters rekekar, og det blir vel litt for lite? Til og med bare for å få de til å spytte?
Ikke aner jeg hvordan jeg skal få de til å spytte eller.

Kommer yngelet til å bli spist opp om de kommer ut i hovedkaret? Kun Malawi av diverse art der.
P.Crabo skal ikke være tynn selv om de går meg yngel i munn. De klarer å ta til seg mat hvis du gir dem nok mat. Yngel vil blir spist hvis de blir sluppet ut i hovedkar med alle andre Malawi. Jeg regner med at du har fortsatt 240 liter som hovedkar. 15 liter rekekar er et alternativ til yngel hvis du har bare små reker der. Store reker spiser også fiskeyngel.

Du kan tømme "mødrene" ved å åpne munnen dems forsiktig med fingen og riste dem med hode ned i en bøtte med vann fra samme akvariet. Noen ganger så spytter de i hov når du prøver å fange dem.
Da prøver jeg og tømme hunnene etterpå. Går kun røde krystallreker i karet..så det burde gå greit

Shit as! Lurer på hvordan dette skal gå. Aldri gjort sånn før.
Da fikk jeg tømt hunnene(nesten helt) og har 40-50 yngel som i hvert fall har overlevd natta. Litt usikker på hva jeg skal mate de med..Har fått knust flakfor til nå og de spiser det.

Mammaene spiser også godt..men siden jeg ikke har noe ekstrakar som er stort nok til de må de gå i hovedkaret. Håper de får feita seg opp litt før evnt. neste kull.

Må si jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med all yngelen om mange overlever.
Gratulerer! Du har vært flink.

Legg masse steiner opp i karet slik at yngel har plass til å gjemme seg. Det holder lenge med knust flakfor til yngel. Du kan selge yngel når de er ca. 3 cm.
Takk! Det var jo litt moro å få til yngel..selvom det viktigste var å få hunnene til å spise mat

Kanskje jeg kan selge de etterhvert om de overlever ja...

Skjønner ikke at det har vært plass til de i munnen, 20-30 yngel à 1 cm i hver av hunnene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap