Palett ciklidene, har idag fått svømmedyktig yngel. men har gravd opp akvariet.....

Hei

Som emnetittel, så har palett ciklidene yngel som er blitt frittsvømmende idag.
Men de har grav opp en stor del av akvariet idag, rund kokoshula spesielt.
Er denne hinsides masse gravinga normalt ?
Spess da etter at de nå har yngel, som er frittsvømmende idag...

På forhånd har de ikke grav noe spesielt, bare sila litt sand på normal måte rundt om kring.

Hvorfor de er i denne 20 literen er pga vi på søndag som var bytta grus mot sand i 300litern. Og da var egga lagt i hula så flytta dem over i denne 20 litern.
Kan leses mere om her for de som ikke har gjort det

De har for liten plass Bør flyttes tilbake til 300 literen...

Da jeg hadde denne arten tok foreldrene yngelen med "ut på tur" i 250 literen på jakt etter mat. Om natten holdt de seg inni hulen.


Ok, ja turer har dem hatt i 300litern å. Er på 5kullet dem nå, men dem har feila litt i rollen så ingen foreløbig har vokse opp.

Vel vel, dem 2 får komme ut i 300litern igjen når yngelen er blitt noen dager til.
Hei =)
Jeg har det sånn til meg å, plutselig en dag var det en donge med sand/grus rundt kokkosnøtthulen..
Men jeg har hørt at det er sånn hoss mange..
Men, kommer de til å få unger da?
men,men.. Lykke til
(Jeg har de i 100 liters)
jo da, etter den episoden i 20 litern.. så har de gravd masse også oppi 300litern rundt kokosnøtta.
unger jah... uff de yngler slik hos meg at det er ikke måte på.. i resun karet jeg kjøpte for yngel oppvekst så har jeg nå kullet fra denne trådens start + kullet etter og er knapt frafall i antall, meget høy overlevnings % på yngelen.

siste kullet tok jeg i fra dem for (å slippe reviroppførselen) hoa ble så ekkel mot coryene mine, vurdere å kvitte meg med paret mitt egentlig... pga hoa er så ekkel meg coryene.

dem er nå igang på sin 7ende egglegging snart, ho er smellfeit igjen.

fatter ikke hva jeg skal gjøre av all denne palett-yngelen.. kan jo ikke holde på å ta fra dem yngelen det døgnet yngelen bli frittsvømmende heller. for at hun ikke skal være så slem mot coryene mine.

har på disse kullene etter en telling for noen dager siden.. en ca 60-80 palettyngel...
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap