Reker sammen med annen fisk?:p

Nå har jeg bestilt meg 30 liters akvarie Gleder meg til å få det på døra med budbil:P Har fra før av et 38 liter med 1 platy og tetraer oppi. Må si jeg er litt lei tetraene som aldri dør:P

Med det nye akvariet bestilte jeg to reker som visst nok er litt større enn kirskebærreker og disse de blir ca 4-5 cm

I og med at akvariet bare er 30 liter har jeg ingen planer om å fylle det med fisk, men jeg kommer til å kjøre oppi noen guppyer Tenker meg en 4-5 stk sammen med de 2 rekene:P

Jeg er fryktelig redd for at de rekene blir guppyfor, men har aldri hatt reker før og tenkte å prøve noe nytt, så jeg får se hvordan det går etter hvert. I og med at disse rekene er litt større, så har jeg trua..men de er fortsatt dvergeker:P

Hvordan tror dere dette kommer til å gå? Del gjerne deres erfaringer med meg

Hilsen Line
Jeg har hatt kirsebærreker sammen med guppy uten problemer, så det skal nok ikke bli et problem sånn sett..
Så bra Je satser på at det går i orden
Tror veldig mange levendefødere går bra sammen med kirsebær også, jeg har Neocaridinia-reker i kar med Sverddrager, Molly, Platy og Limia, og har hatt dem sammen med Endlers guppy og Ameca splendens. En og annen rekebaby blir sikkert middag, men det blir mer enn nok igjen hvis de har rent vann, mineraltilskudd og en mosedott tilgjengelig...
Høres bra ut Jeg finner jo fort ut av om det ikke fungerer eller ikke:P Har veldig lyst til å prøve noen reker bare for å se. Spennende med nytt liv i akvariumet
Bare sørg for at rekene har nok av gjemmesteder, så går det nok bra skal du se.
Tuppelura90
Må si jeg er litt lei tetraene som aldri dør:P

Har du lyst til å bli kvitt tetraene dine?

Siden f.eks. neontetra kan bli over 10 år gamle, vil jeg anbefale deg å gi dem bort eller selge dem, i stedet for å sitte og vente på at de skal dø.
Har bare 2 neontetraer, men har også 3 kobber tetraer og 3 vinkeltetraer og noe annet :P
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Helgesen
Reklame for plussmedlemskap