Ciclider yngel for??

vordan forer jeg ciclider yngelene mine som kom for 3 4 dager siden??
Du kan prøve litt ulike typer. Best er vel klekket artemia, da dette trigger jaktinstinktet. Men du kan få dem til å spise slike avskallede artemiaegg også. Jeg har prøvd Nobilfluid, tror jeg det heter, det ser ut til at de liker dette.
Så har jeg lest noe en gang om å kryste litt eggeplomme i vannet, men det må du lese deg litt opp på - om det funker for ciklider. Husker at det forurenser veldig. Ellers kan du søke på nettet her om mikroormkultur - det har jeg ikke orket å prøve da det høres rimelig uappetittelig ut, men skal være effektivt.
Babelfish
Ellers kan du søke på nettet her om mikroormkultur - det har jeg ikke orket å prøve da det høres rimelig uappetittelig ut, men skal være effektivt.

Min kjære var med på akvarieklubbmøte om levendefor, så strengt på meg og sa "nei" da jeg nesten bød på mikroormkultur. Men så dukket små Corybarn opp, og bløthjertet som jeg er trosset jeg alle trusler. Finnes ikke ekkelt, babygrøt er jo ikke det, og de små markene er så små at de ikke ser ut som mark uten veldig sterke briller. De kryper vennlig og velvillig ut av grynsuppa helt av seg selv, opp langs kanten av boksen der de bare kan pensles ut og viftes i karet, noe også voksen fisk synes er aldeles helt enestående artig. Null strev, null griseri, litt eddiklukt akkurat når du åpner boksen - og ulydigheten medførte ikke at jeg ble kastet ut hjemmefra :o)

Det finnes en flott tråd om saken her. Og på engelsk her.
Hva slags ciklider er det snakk om?
Babelfish
*snip*Ellers kan du søke på nettet her om mikroormkultur - det har jeg ikke orket å prøve da det høres rimelig uappetittelig ut, men skal være effektivt.

Fungere som bare det, liker selv ikke masse råtten avfall mm med masse hvitmark på, men dette er så smått, ser knapt at det er mark i boksen og lukter bare gjær.. så det går helt fint.
Og yngelen spiser det som gale.
(ref da mine palett-yngel)
Da må jeg vel ta mot til meg og prøve jeg også, hva gjør man tross alt ikke for de søte små? Her dør det bokstavelig talt (boliviansk sommerfugl) ciklideyngel i hundretall, siden de legger egg og klekker villig, men så går det ei drøy uke med "survival of the fittest" og diverse forsøk på levende artemia/ artemiaegg, Novofluid mm men til slutt er det tomt for småtasser.... Tror de får i seg for lite. Regner med at det har litt med smykketetraene mine å gjøre også, trodde de var fredelige (Nannostomus skal jo bety liten munn..) men har sett dem (N. trifasciatus) gumle yngel, no problem. Frykter riktignok at samboer'n min tror jeg er klar for å sperres inne om jeg drar i hus mark i boks... :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap