Hvordan klistre på akvariebakgrunn?

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre dette for å få det fineste mulig.
Har lest at noen bruker matolje, men blir ikke dette noe kliss?
På det "nyeste" karet mitt (ble kjøpt brukt) var det klistret en bakgrunn med matolje. Den hadde sittet der noen år tror jeg, for når jeg dro den av så luktet det helt grusomt og jeg måtte skrubbe bakglasset lenge for å få av klisset :/
Jeg hadde valgt å teipe fast, men det er sikkert noen som har gode erfaringer med olje også.....jeg ble bare litt skremt av lukten av gammel matolje
Silikon er nok best. Benytt Aquashape og du trenger ikke bekymre deg for farlige stoffer. (Eventuelt annen silikon som er stemplet som akvarievennlig.)

Eventuelt, så kan du kutte bakgrunnen til akkurat -litt- for stor og så presse den på plass, for deretter å ha i bunnmateriale og annet inventar.
:-)
Vil fotobakgrunnen komme helt inntil glasset om man taper det på?
Vanlig tape som tapes i hjørnene, eller dobbelsidig tape?
Har brukt vanlig teip over hjørnene selv tidligere, og det blir seende greit ut hvis man får det stramt. Men de selger noe slags lim til å gjøre dette med på akvariebutikker, og kan skrive under på at det ser mye penere ut med det limet. Bakgrunnen blir liksom mye lysere og klarere enn om den bare ligger inntil, teipet fast.. Verdt penga etter min mening..
Hmm
Lim? Vil det si at bakgrunnen aldri kan fåes av igjen dersom man ønsker det? :-o
Har selv brukt dette, og det er ikke lim, men en slags olje tror jeg...funker ok....
Neida, det er bare å dra den av igjen og tørke vekk rester
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap