Neolamprologus caudopunctatus

Hei

Har et 54 liters kar og kunne tenkt meg et par Neolamprologus caudopunctatus oppi Er dette vanskelig fisk å ha med å gjøre, og hvilke andre fisk går de sammen med?

Jeg lurer også på hvor det er mulig å få tak i disse fiskene, da jeg ikke har sett dem i butikk før.

Takker for alle svar
Enkel fisk å ha med å gjøre. Har 4 stk, men ikke klart å få lek på de. Tanganyika fisk er generelt noe vanskelig å få tak i, men ikke umulig. Dyrebutikken på Kløfta bestiller oftedet du vil ha tak i. Tror det er samme eieren i den butikken som en som ligger på Råholt. Går sikkert an å høre der.
Takker for svar

Får se hva det blir til. Synes uansett disse fiskene virket hærlige og nydelig og se på
Jeg hadde Caudopunctatus en stund. Artig fisk, selv om det er på en litt besjeden måte. En må gi seg tid til å få med nyansene i adferden. Jeg startet med fem, men en hoppet ut av karet under foring uten at jeg så den. Fant den flere timer senere. De fire andre hadde jeg i et par år, men ingen lek. Så kanskje er de av samme kjønn. Er visst vanskelig å skille, etter hva jeg har forstått. Har hatt dem både i 60liter og 180liter i riktige forhold. Nå har de gått videre til ny eier, og går i en 110liter sammen med Calvus og Dickfeldi, men fremdeles ingen lek.

Opplever dem som lette å ha med å gjøre. I 60literen gikk de sammen med Neolamprologus multifasciatus, og det fungerte fint, selv om de kranglet litt.

Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap