De dør og dør

Hei har et lite yngelbur jeg har ynglene i, men de dør bare!
Hvorfor det ? Alle dør, så er det noe annet jeg kan ha de i ? Så der får mere "frihet"
? Noe som ikke er dyr helst !
Lite yngelbur? Det vil si? Og er det mange yngel, hvordan er vannverdiene og spiser de? Noe frafall vil det gjerne bli.. men er det guppyer/platy? I så fall hadde jeg bare kuttet ut alt som heter yngelbur, satt inn massevis av gode gjemmesteder (planter som er bustete helt fra bunn til topp), passet på at de større fiskene fikk nok mat slik at de slipper å jakte yngel og latt naturen gå sin gang.
Amanthea
Lite yngelbur? Det vil si? :-) Og er det mange yngel, hvordan er vannverdiene og spiser de? Noe frafall vil det gjerne bli.. men er det guppyer/platy? I så fall hadde jeg bare kuttet ut alt som heter yngelbur, satt inn massevis av gode gjemmesteder (planter som er bustete helt fra bunn til topp), passet på at de større fiskene fikk nok mat slik at de slipper å jakte yngel og latt naturen gå sin gang. :-)


Takk for svar :p det blir vell egentlig bare 7 yngel omtrent, men er jo spørst .
Det er guppy , og har bare matvraker i akvariumet, mollyen som er så feit at den har blitt missfarget at man nesten ikke ser at den er gul (kanskje litt overdrevet, men litt sant) spiser alt h*n kommer over. Men skal kjøpe mange ting til akvariumet nå , så

Tror du/dere at dem kan gjemme seg under steinen der ? Eller det er et lite åpen rom der, som kanskje ikke vises så godt på bilde.

Men har et til spørsmål, jeg kjøpte guppy fisk idag, 2 nye. Men de er jo bare like liten som en neontetra, og jeg har en guppy som er veldig stor i forhold til dem. Er de bare ikke fullvoksen enda ?
Jeg er langt fra noen ekspert, men bilde nr 2 er ingen Guppy. Det er en Neontetra.

Og med gjemmesteder er vel flyteplanter o.l det beste?
Takk for svar, jeg vet at det er en neontetra på bildet, jeg bare mente at guppyn er like litn som den :P
Vops! Sorry, leste kanskje litt fort (og med den pittelille skrifta jeg nå har ent opp med på mini-pc'n er det ikke lett!)
hehe :P
Zoome inn litt :p CTRL +
Et lite spørsmål. har du noe p ctrl - ( litt for nyskjerrig noen ganger.)
Har litt levendeføder-dilla, og planter jeg må ta ut av kar der jeg ikke vil ha så mange overlevende er for eksempel:

Javamose, satt fast på slangefeste med sugekopp med fiskesene helt oppunder vannflaten,
Limnophila sessiliflora, der kan de stå helt innved stengelen og late som om de ikke finnes, og planten er veldig rasktvoksende så den når helt opp i karet.

Javabregne, denne må festes på rot eller sten, inni en sånn dusk er det mange trange steder de kan smyge seg vekk.

De blir fort modige, så i kar der jeg vil ha yngelen til å vokse opp er gjemmesteder plassert med jevne mellomrom. Da kan de pile fra plass til plass uten å risikere livet.

Flyteplanter er også flott Riccia fluitans kan man tjore fast i noe på samme måte som javamosen, Pistia stratiotes får flotte røtter de kan smyge rundt i, men overflateplanter tar mye lys fra bunnplantene...
Eva K
Et lite spørsmål. har du noe p ctrl - ( litt for nyskjerrig noen ganger.)


Vanligvis zoom ut, om du ikke er tullete som meg og har byttet begge disse til nedsenket og opphevet tekst fordi jeg skriver for mye kjemiske formler

Har du mus med slik rulleting på kan du ofte bruke ctrl og rulling for å zoome inn og ut, samt shift og rulling for å gå fram og tilbake i nettleseren.
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap