Kakadueciklide
Postet 19.05.11 kl 19:09
ph på 7.5 er nok et ytterpunkt, de liker seg nok på den sure siden av skalaen. Flere av mine bøker har 7.0 ph som maksgrense. Kakaduciklidene er nok de enkleste å få til av apistograma artene, men de linjeavles mye for å få flere farger så de svekkes vel de å. Jeg tror du kan klare å holde de i ph 7.5 men det blir nok for høyt for gyting. Jeg har brukt ph 6.5 for å få til gyting.
Postet 19.05.11 kl 19:21
Postet 19.05.11 kl 19:39
Senk den ned til Ph 6-6,5, så vil dem trives mye bedre. Men jeg vil dog ikke anbefale å ha dem med corydoras, selv om noen mener dette går veldig bra. Grunnen er at coryene svinser rundt og overalt, mens apistoene oppretter territorie og vil ikke akseptere cory`er inn på sitt område. Dermed kommer apistoene til å konstant gå å jage coryene, hvor de fysisk går til angrep. Noen ganger vil dette gå utover øynene til coryene, og jeg har selv erfart dette. I naturen så lever heller ikke disse artene sammen, bortsett fra i enkelte områder når tørketida er på sitt værste og de ikke har noe valg.
Postet 20.05.11 kl 23:30
Er enig i det Tom K skriver om å ha apistogramma sammen med cory. Har selv dårlige erfaringer med det. Har for tiden 9 typer apistogramma, der i blandt både oppdrettsvarianten og vilfanget cacatuoides (kakadueciklide) Brønnvannet her ligger stabilt på pH 5 og her yngler det over all evne her. Det finnes mange måter som det er skrevet om på AF om å senke pH, (Tiur) Torv og div blader er noe av det. Søk på dette så finner du mange gode ideer
Postet 21.05.11 kl 00:25
Postet 21.05.11 kl 15:15