Digital vannverdi-måler?

Jeg er nybegynner med akvarie, og det slo meg at dråpetester for måling av vannverdi er litt kostbart, spesielt hvis man vil overvåke alle de viktige verdiene.
Jeg har googlet litt i dag og ser at det finnes forskjellige digitale vanntester. Mye er beregnet for drikkevann og andre ting, men det finnes flere som kanskje kan egne seg for akvarister tror jeg. Er det noen av dere "proffe" som bruker digital-tester, eller er det like bra eller bedre med dråpetestene?

Hvis noen sverger til digital-tester, har dere noen anbefalinger?
Når du er over innjkjøringsperioden, trenger du ikke overvåke vannverdiene daglig. med mindre du har så mye fisk at du balansere helt på kanten av det filteret ditt klarer å behandle.

Jeg har 11 kar og spesielt lav pH i alle, fra knapt 4 til ca 5,5. Kranvannet er 7 og det betyr mye bruk av eikebarkekstrakt for å redusere pH. Med flere små kar er heller ikke stabiliteten helt topp. Derfor har jeg kjøpt et elektronisk måleinstrument hos Webzoo.no. Husker ikke nøyaktig pris, men ca 750 kroner. Laboratoriefolk ville le av dette instrumentet, men for meg er det helt fint.
Hadde jeg hatt ett kar, ville jeg ikke drømt om å bruke annet enn dråpetester.
Takk for svar
Jeg tror jeg har kjøpt et litt overdimensjonert filter så tror ikke det er noen fare når karet er ferdig innkjørt. Men jeg tenker det må være lettvint med digital tester, da kan jeg bare lese av istedet for å subjektivt vurdere omtrent hva resultatet av fargene er... og skal jeg kjøpe fire dråpetester er prisen omtrent den samme som du har gitt for apparatet ditt. Er det bare ph eller får du flere verdier på apparatet ditt? Mulig jeg er "stor på det", men jeg må jo spørre