Gammel kileflekkrasbora - sopp?

Hei!
Jeg har hatt litt trøbbel med kileflekkene mine i det siste! To døde for ei uke siden eller noe, da en fikk ble rød i buken og døde, mens en annen ble nesten "lam" så jeg måtte avlive den. Jeg har seks rødmunnstetraer med friske farger, corydoras/metallpansermaller og to ottoer. Alle disse oppfører seg fint. (jeg byttet nesten 50% av vannet etter disse to døde)

Kileflekken det gjelder idag er sikkert rundt to år, og har foreløpig fin rust-rødfarge.
Den har fått avrevet litt av den ene finnen fra sist uke, (tror enten en bannlyst kinesisk algespiser har tatt den eller så har kileflekkene kranglet) - men nå har den fått en skikkelig blodrød kul på den siden der finnen manger. Det ser litt sånn "dottete/hinnete" ut på kulen, så jeg tenkte først sopp kanskje, og skjellene buler litt på kulen, men om det buler pga den store kulen eller fordi den er døende, vet jeg ikke.

her er noen bilder,men de er ganske udugelige..dårlig på å ta bilder i akvariet, i tilegg hadde jeg fikset noen planter så det var masse grums!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap