Gravid platy?

Hei.
Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan en gravid platy ser ut?

Mistenker veldig at den ene platyhunnen min er på tjukka. Hun er veldig rund i buken og ser litt mørkere ut i fargen der.
Syk er den ikke. Det vet jeg 100%.
Og om noen kan gi meg noen gode tips og råd.
Når det kommer til yngler er jeg veldig grønn, selv om jeg har lest en god del om hvordan fremgangsmåten er, så er det flott å høre om folks erfaringer med dette
Dette er en Xiphpohorus milleri, litt annen Platy der flekken er lettere å se. Ekstrem dame :o)

[External Image]

Har levendefødere av mange slag, og lar naturen gå sin gang. Er personlig motstander av flytting til fødekasser og yngelbokser og ting, det stresser de stakkars damene helt unødvendig, bare sørg for mange gjemmesteder for de små så ordner det seg. De kan jo få en uhorvelig mengde yngel om gangen! Og ynglene får barn, det blir fort plassproblemer, de smarteste, raskeste og heldigste overlever og er de beste til å føre slekten videre...

Har Javamose og Riccia fluitans hengende litt høyt i karet, buskete planter er bra gjemmesteder. Mat finner de, i kar med litt sjelden fisk knuser jeg flakforet eller mater med avskallede artemiaegg, i karet med "hverdagsfisk" klarer de som skal klare seg med algemums og det som blir til overs. Var ikke like tøff som helt fersking merker jeg nå, litt mindre bløthjertet blir man med litt øvelse ;o)

Fryktelig morsomt med yngel, da. Og levendefødere er herlig, fint lite å passe på. Gled deg!
Tusen takk :)
Tusen takk for svar. Det var meget flott forklart. og kjempeflott at du la ut bilde så jeg fikk se Det er første gang jeg selv eier platy, og kan litt lite om dem. Men jeg synes de er kjempeflotte fisker.

Da er det vell ikke lenge til min kjære platy venter barn

Jeg har laget mange gjemmeplasser i akvariet, og kjøpt inn planter og diverse som ynglene kan gjemme seg i. Prøver å forberede meg på det beste. Har nå 6 platyer tilsammen. Så håper jeg får en del flere

Har hørt mange sier til meg at jeg må flytte platydama mi i et eget kar, men synes heller hun skal få være sammen med de andre, og slippe stresset.
Slik du sier, så er jeg helt enig med deg Unødvendig flytting liker ikke jeg heller.
Men platydama mi er flott og rund nå, så det er sikker ikke lenge til.

Så da kan jeg glede meg over flere platyer i akvariet mitt. Har meget god plass, så de skal bare komme
Koselig med yngel, ønsker deg lykke til!
Slik ser min platy-hunne ut for øyeblikket. Er nok ikke lenge til hun yngler nå. (beklager litt uskarpt bilde)
Lykke til med ynglene
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap