Oscar - parring???

Hei. Jeg finner lite info om oscar og opdrett/ avling. Men ser at mine to som er relativt nyankommet i mitt 1000 liters-kar og hadde idag en snedig adferd. Kan man SE at de legger egg, for jeg synes jeg så det kom bittesmå "klumper/kuler" ut av den ene, eller mulig begge to når de dreiv å svømte inntil hverandre, og "gromset opp" sanden med halefinnene sine.

Så mitt spørsmål er; OM mine to oscar har lagt egg; hvor lang tid tar det før de "klekkes"? Det skal sies at temperatuern er nok noen grader varmere enn de har levd i før de kom til meg.
I følge http://www.oscarfishlover.com/breeding-oscar-fish tar det vanligvis tre dager før eggene klekker. Du burde lese den lenken der, masse nyttig informasjon å lese om avl av oscar.

Ja, man kan se at de legger egg, men de er veldig små i forhold til fisken. Men om de la det over en stein eller noe skal det være ganske greit å se om det er egg der eller ikke.
Ja, vi har finkornet sand som de la eggene i.. De vibrerte liksom med halen sin så de gromset til vannet med sanden liksom, om du skjønner. Takk for link, skal sjekke ut den
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap