Mine akvarium (side 10)

Hum hum hum, får kanskje tak i ønsket fisk (kardinal, b. merah) på rognan, men sååå var spørsmålet. Skal jeg kvitte meg med metallpanserne? De blir jo i grunn litt store. (nja jo 7.5 cm?) føler at karet blir veldig belastet med 12 vinkeltetra, 10 ca kardinaler pluss 5 metaller og 2 trilier. :-S kunne tenkt jeg noen pygmecory meen de blir sikkert plukket på at tetrane pga størrelsen. Så er jeg jo glad i coryene, så det er jo litt guffent å selge de, spes når det har gått så kort tid. Har bare hatt de en stund! Vil jo også at de skal ha det godt da og få goood svømmeplass - noe jeg ikke har egentlig. OG jeg har lyst å kunne ha en trivelig flokk kardinaler uten at det blir en belastning på filteret pga for mange fisk.

valgets kvaler, arhh så vanskelig. i bunn og grunn kunne jeg godt byttet/solgt de. MEN jeg vil jo gjerne ha coryer/bunnfisk med sjarme, men som også er såpass smått eller ikke belaster filteret sånn..
Flere og/eller større kar? :p
Hahah, jaaaa, åå ikke si sånt, ahah det forverrer bare litersyken! men disse metallene skulle vel helst ha hatt aller minst 80 liter og det har jeg rett og slett ikke plass til verken i høyden eller lengden. Tror det meste jeg kunne presset meg til er en 54 liter... med mindre jeg får laget et "cory kar" som er rimelig avlangt og lavt. Men det er jo i grunn litt virkelighetsfjernt for øyeblikket. ahhhrr.
Da har jeg lagt inn en liten rubrikk, så får vi se hva tiden bringer. Hater egentlig å vente sånn, det er så frustrerende, og usikker er jeg selv også. Arh, for en hobby! haha

Imorgen skal jeg kanskje kjøpe mer biltema sand og bytte ut den i 19literen, det er så mye irriterende svart rådasand der ilamme, argh. Hadde litt lyst å ha mikrofisk i denne også men kanskje jeg bare prøver på reker igjen. De er jo rimelig morsomme å kikke på.
Har saget til noen restbiter av ei veggplate og laget små hyller mellom lecaen.
Oi, det var jo veldig lurt! Kjekt sted å sette fôrbokser og slikt
ja,når man kommer til alt,så er det mye utstyr som skal plasseres
Hehe ja og jeg hadde glemt hvor lett det var å sage i grunn. Litt "elbow grease" var alt som trengtes.


Nå har jeg foresten akkurat blitt ferdig med et bittelite prosjekt til bakgrunnen på 19litern min. (nja er vel mere 15 liter vil jeg tro men vi kan jo lure oss selv)

uuuansett. Jeg har ikke annet enn sandsnegler her så OM bambusen er behandlet med noe så... er det ingen fisk som dør ihvertfall... men med 17,- for en bunt så er vel behandling for dyrt, haeh.

jeg brukte to bambus-pinner og delte de opp til småbiter. Lagde da bare en papirmal etter bakgrunnen, så jeg hadde noe å måle etter. Fuget de nederst med akvariesilikon, men innså at dette var en skikkelig teit metode, derfor endte jeg opp med å måtte "forsterke" med bambus på tvers. Det ble skikkelig skrangelte og jeg klarte nesten ikke løfte det uten at alt bøyde seg slik det selv ville. Om noen skal prøve noe lignende vil jeg anbefale å heller fuge hver enkelt pinne på ei plexiplate ellernoe.. dette GÅR men de ble litt "lealaust".

Poster noen bilder her, og i en dobbeltpost. Ble egentlig veldig fornøyd med resultatet (btw en helt provisorisk papirbakgrunn på bakglasset foreløpig) - men noen av bambuspinnene ble KVASSE så om man kan slipe de litt, gjør det!

Jeg leter etter noe valisineraplanter istede for sessilifloraen men... nja, T.T.T.

OG den AquaEl filteret den litt stor plass så om noen vet om noe mindre, så skrik gjerne ut.
Flere bilder! Det første er i vannskorpa/over vannet
det var veldig flott da,liker jo att man finner på og lager bakgrunner selv,ikke mange somhar den der løsningen
Veldig flott ble det! Og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor du vil ha Vallisneria i stedet for sessilifloraen, da blir det jo bare vertikale streker alt sammen? Det kan jo også være gøy men...
takk takk!


Ja du sier noe der, kanskje jeg bare beholder sessilifloraen der med sin småbuskete sjarme.

Muligens jeg heller skulle prøvd å dekke litt av bunnen med litt "gressplen"" istede.
Hei Grapejuice

har du noen forslag på høye planter,jeg er ikke noe god på sånt,har får det meste lave planter jeg i mine karr.
mvh lars
vallisneria gigntea blir kjeeeempestor visstnok.. så finnes det noen andre vallisneria planter som blir ikke fullt så store osv. har ikke så mye greie på planter jeg heller desverre, det finnes vel noen sverdplanter som også blir ganske stor
ja dem tror jeg har hatt,vallisneria gigntea før

sverdplanter vokser ikke spes til meg,de vokser vel veldig sent,menhva heter den planten som har en veldig storløk,husker ikke her,gammal og glemsk.)
den her jeg mente Crinum thaianum fin plante, strekker seg langt,men tipper den skal ha masse sand under,jeg hr jo knapt 5 cm tykt lag
jah sverdplanter får jeg ikke til,men jeg hadde en jeg lot være helt..og nå ser den ganske fin ut men den vokser sakte.

jeg har aldri sett en drektig reke hos meg før,men så en kjempetjukk en igår..fikk tilfeldig fatt i henne i dag og flyttet henne til lillekaret... da så det nesten ut som hun bar på egg..!? men hun sitter opp ned og jeg får ikke se skikkelig...men jeg ser det buldrer og beveger seg i magen hennes.. .... hvordan føder reker egentlig?? haha
så morro da,håper du får reke unger da, jeg har reker selv men de er vanskelige og se,selv i ett lite karr
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap