Mine akvarium (side 9)

Da har jeg vært på fargehandelen og kjøpt bivoks (med terpentinolje) tror den kostet 166, mens platen kostet 147,- arhhghg, de peengah. Har smurt platen to ganger idag, herrejemini for en stank. Tror jeg skal sette den i i garasjen kanskje, i natt - slik at den har "luftet" seg før jeg drasser platen inn på rommet.

Usikker på om jeg skal lime steinene sammen.. Kan være kjekt om noe plutselig skulle skje som gjør at de sklir fra hverandre. Kan også vær en bommert om jeg skal flytte på de endag eller noe. Hm. Kanskje jeg bare limer de. Forhåpentligvis imorgen skal jeg flytte akvariet!

Har også bestilt sånt der lys fra ebay, et RØDT lys! Håper det ikke var så innmari sterk farge, det så nemlig veldig sterkt ut. Nå skal det jo ligge helt i bunnen, bakerst i akvariet.
Nå har jeg tatt ut de to ensomme kardinalene og de to ensomme triliene fra 54literen. Der skal det forhåpentligvis gå noe boraras merah eller lignende så jeg måtte bare forbarme meg over triliene og la de gå i 110 literen istede, i tilfelle ph blir for lav hos mikrofiskene. Kanskje de trives bedre sammen med andre coryer også, håper jeg. Tenkte å ta ottoene også og kanskje ha de i 19literen, men jeg orka ikke bryet. Haha uff stygt tenkt, jeg burde kanskje flytte de.. men de er litt vriene å få tak i, og i tilegg var disse litt svake av seg virket det som. Har bare to igjen da to døde samtidig for litt siden. Har aldri fått helt til ottoer, litt synd for de er innmari søte.

Platen fikk stå i garasjen inatt og stinke fra seg, men den lukter forstatt litt bivoks, som også lukter litt fjøs. Udeilig lukt å ha på soverommet men OK. Tømte litt vann på platen og vannet ble liggende i "perler" og de samlet seg som perler når jeg strøk på de også, så forhåpentligvis skal dette være nok til at platen ikke blir helt forvridd om jeg skulle søle.
og SÅ! Var akvariet kommet innpå soverommet mitt, gleeeder meg til rødt undervannslys kommer i posten, ja også noe mikrofisk såklart, heheh. Veldig tomt med bare to ottoer oppi der.

Ahhh, deilig å bli ferdig med dette. Måtte ta strøm fra yttergangen, og det resulterte i at jeg måtte skave av noen dørstokker, men pyttpytt.. Har festet bittesmå spiker så jeg kan henge opp en gardin-tråd for å gjemme lecaen med noe "gardiner" - skal gjøre det samme under taket, da jeg har noen hyller der som ikke har skapdør lengre.

Orket ikke "fikse og trikse" for å gjøre det så innmari vakkert bak akvariet, jeg er mildt sagt ikke så brydd med slikt.

Noe som gjorde meg glad idag var at sessilifloraen har blitt rød øverst! Det har den aldri blitt før! Fikk ikke noe bra bilde da jeg var litt forsein så planten hadde "snudd" seg litt etter lyset.

fint akvarie,de plantene du har på siste bilde ,hva er det
det er limnophila sessiliflora også bare kalt l. sessiliflora
Ah, det var så godt å få satt inn akvariet her inne. Nå må jeg bare finne en løsning på hvor jeg skal ha 19literen. Jeg vet et sted den passer, kaaaanskje to steder, men jeg hadde også lyst å et smalt klesskap der så vi får se. Hmf.

Her er noen bilder, det siste er tatt fra sengen min. Gleder meg til det kommer noe fisk oppi der og det røde lyset! Samt varmekolbe som faktisk tåler vann, (derfor lav vannstand foreløpig) Skal få kjøpt noe stoff imorgen som kan brukes som forheng foran lecastein.
Flott innredning du har fått til der, også så koselig å se akvariet fra sengen
veldig fint akvarie ja, vakre farger
Ah, akvariet ditt er så fint nå. Noen akvarister har bare drømmer om å ha et så fint akvarie
haha, aw det varmer å høre sånt
Da har jeg fått noe rest-gardiner å bruke som oppheng til jeg gidder å finne noe annet (sikkert aldri, haha!) Men foreløpig er det bare hengt over gardin-tråden, som er en stor ulempe når man har katter som ABSOLUTT skal leke med bakom der og sitte og lure og stupe på hverandre. At de ikke går lei!

(og resten av rommet, med en snedig liten skinn-klappstol jeg kan sitte i og se på akvariet hvis jeg vil sitte skikkelig tilbakelent med kanskje en laptop eller noe. døra bak stolen bruker jeg ikke)

Ordentig godkrok Grapejuice! Det finnes noen gardinkroker med klyper, katter klarer å rive løs gardinen likevel, men stoffet blir ikke slitt istykker på wiren. Man kan slippe unna syingen enda lenger med sånne, sønnen i huset har laken i stedet for gardiner fortsatt etter 7 år. De har til og med sånne "falle-med-strykejern"-bånd hos Stoff og Stil, men da tar jeg fram symaskinen fordi strykejern er enda mindre gøy :o)
måtte se to ganger her,har du klinkekuler i akvariet,
Har hatt klinkekuler i akvariet ja, - men har det ikke nå lengre.

Linda, de gardinkrokene, er de ment for å feste gardinene rett til krok/spiker i veggen med? Slik man gjør med vanlige sånne kroker som man tjuker inni gardinwiren?

Med tiden skal gardinene sikkert klippes til slik at (mamman min) kan sy en bord så gardinen kan "trees" på gardinwiren... men ettersom jeg er heeelt ubrukelig med symaskin så må det nok vente i et par uker da hun reiser sørover
ser flere har sånne kuler i karene,jeg skjønte bare ikke hvorfor,men sikert fin pynt
hehe ja ikke for noe annet vil jeg tro. jeg hadde de i starten for å få litt farge inn da jeg ikke hadde så mye planter.
Grapejuice
Har hatt klinkekuler i akvariet ja, - men har det ikke nå lengre. Linda, de gardinkrokene, er de ment for å feste gardinene rett til krok/spiker i veggen med? Slik man gjør med vanlige sånne kroker som man tjuker inni gardinwiren? Med tiden skal gardinene sikkert klippes til slik at (mamman min) kan sy en bord så gardinen kan "trees" på gardinwiren... men ettersom jeg er heeelt ubrukelig med symaskin så må det nok vente i et par uker da hun reiser sørover :)


Neida, du bretter til nogenlunde fornuftig lengde, klyper klypa fast i bretten, og kroker kroken på wiren. Kan umulig bli enklere. Latskap som på toppen av det hele ser helt tilforlaterlig ut. Med symaskin syr man på rynkebånd og kroker kroken fast i hempene på den, så det er ikke bortkastet uansett. Sånn løpegang som den "borden" din heter på fagspråket blir så fort slitt. Er vel bevandret udi stoffbiter som skapdør nemlig, dusjforheng og gamle laken skjuler baderomsrot, sko, spiskammers, rotehyller i kjelleren, maling i atelieret, trommesett på klinikken, klesvask på vaskerommet. Må flytte inn i garasjen hvis jeg finner på noe mer nå :o)
Aaah, skjønner. Det var ikke dumt nei. Da har man jo fortsatt hele lengden i tilfelle man vil bruke gardina til noe annet.
Plantasjen var bomtur. Fant noen vrihassel kvister men de var ikke noe særlig. Bare sånne kjempetynne greiner som brekker eller bøyer ved minste bevegelse. Var ingen som slo meg som spesielle, så jeg orket ikke hoste opp 129,- for en kvist jeg sikkert ikke kom til å bruke uansett. Får heller avvente litt. Kanskje de har noe "falske" kvister på ebay e.l
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap