Guppy yngel, vekst?

For 12 dager siden kom det guppy yngel. Det er 11 mm lange nå. Har ikke hatt guppy babyer før. Synes det vokser veldig sakte...? Etter ti dager hadde halve gruppen fått litt svart grå grumsefarge, mens den andre halvdelen holder seg mer lys, gulfarget. Alle har anntydninger til en eller annen guppy glansefarge på magen, men kan ikke si konkret blå el rød eks.

Hvor ofte skal det fores?
Har hørt at det skal hyppig fores for vekst, men også at hyppig foring fører til knekk i kroppen når den bir voksen. Mamman fikk knekk og døde en uke etter fødsel. Har også hørt at knekken kommer av innavl.

Hvor lang tid tar det før de blir voksne? Lest på forume allt fra 11 uker til 1 år.

Jeg vil gjerna ha deres personlige erfaringer med foring, oppvekst og knekk.
Skal du ha de til å vokse fortere bør du klekke artemia. Det finner du mye god informasjon her på forumet om dette.
Jeg har pleid å fore yngel om morningen, dagen og kvelden.
Det lønner seg å ha yngel i et akvarie med reker eller snegler. De tar alt av mat rester ... men mat tre ganger om dagen er det jeg også har gjordt.

De er kjønnsmoden etter 3,5 mnd. Men de er fremdeles ganske små (2-2,5 cm). Men disse fiskene blir jo ikke så store uansett :o))
Om det blir gitt mye mat,må det skiftes vann hyppigere i karret så det ikke oppstår nitritt.
Jeg forer hardt med cyclops men syns fortsatt det går tregt.. Må nok bare ta ta tiden til hjelp
De er tross alt ikke mer enn ca 14 dager gamle,så litt mer tålmodighet må du nok ha ja
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap