Trenger hjelp av kinesisk algespiser ekspert

Vi har en utrolig fin Kinesisk algespiser.
- Ble i dag litt urolig for den. Den er rund rundt maven og ligger på "hylla". Den beveger seg på samme måte som når Guppyer og Platyer skal føde. Jeg vet at K-algespiseren legger egg. Det jeg prøver å forklare er at den ligger å åler seg på samme plassen.
- "Hylla" ligger det noe sand og det er bare praktbotiaen som får kommer i næreheten, de andre blir jaget bort.
- Hva kan det være. Vi fikk den av en venninne som har hatt den selv, det var for ca 1 år siden. Og hva kan vi gjøre?

Har lagt ut bilder, men det kan være vanskelig å se det.
Kan det tenkes at det har noe med den ubehandlede isoporbakgrunnen å gjøre?
Det skal vistnok ikke være 100% bra å ha en slik uten noe form for toppsjikt i karret...
Og hvilke vannverdier har du?
Kan ikke si noe om isopor....
Du har EN kinesisk algespiser, det forklarer jo at det ikke handler
om egg(hvertfall ikke befruktede). Mulig det kan være en slags infeksjon
eller bakterie, ettersom den åler.... Har du andre bunnlevede fisker, som coryer eller Ancistrus ? Hvordan oppfører de seg ? mange som klør ?
Forhåpentligvis har den bare funnet sin plass( revir ), husk at Praktbotia
er en av artene som absolutt ikke bryr seg om revir.
ikke at jeg her noe ekspert heller, overhodet ikke, haha men min kinesisk algespiser liker også å bare finne et sted å ligge og kose seg. Hadde to før, hvor den ene hadde en krok i ei rot som den alltids lå under, i tillegg til å faktisk borre seg et hule under rota og ligge der. Den siste jeg har nå ligger under en buet stein mesteparten av tiden (når lyset er på ihvertfall) -

har du noen huler eller lignende den kan ligge i så gjør den sikkert det?
At den åler seg høres litt rart ut. Kanskje en ligger på steinhylla fori det er ru flate som kommer til der det klør, OM den klør da altså?
feil post.
Tetra-frelst
Du har [B]EN[/B] kinesisk algespiser, det forklarer jo at det ikke handler om egg(hvertfall ikke befruktede). Mulig det kan være en slags infeksjon eller bakterie, ettersom den åler.... Har du andre bunnlevede fisker, som coryer eller Ancistrus ? Hvordan oppfører de seg ? mange som klør ? Forhåpentligvis har den bare funnet sin plass( revir ), husk at Praktbotia er en av artene som absolutt ikke bryr seg om revir.


Vi har nå 1 cory, 2 ancitrs, 2 pleco og 1 k-algespiser, for den jeg spørte om døde i går. Det så ut som det var indre blødninger (tok ikke bilde av den).
De andre oppfører seg normalt.
Vi har også 3 sea
Wargtass
Kan det tenkes at det har noe med den ubehandlede isoporbakgrunnen å gjøre? Det skal vistnok ikke være 100% bra å ha en slik uten noe form for toppsjikt i karret... Og hvilke vannverdier har du?


Isoporen er behandlet, vannverdiene er normale. Har til og med hatt et vannbytte etter at jeg la ut dette. Det er bare den som oppførte seg sånn.
Neon Bebop
feil post.


Hva mener du?
Vi har hatt akvarium i 1 år, men det er for ca 6 mnd siden det ble mer en bare hobby.
Så vi vet ikke hvor vi skulle plassere denne tråden.
^ tror det var bare en som skrev noe som var ment i en annen tråd?
Ladiebug
[QUOTE=Wargtass]Kan det tenkes at det har noe med den ubehandlede isoporbakgrunnen å gjøre? Det skal vistnok ikke være 100% bra å ha en slik uten noe form for toppsjikt i karret... Og hvilke vannverdier har du?


Isoporen er behandlet, vannverdiene er normale. Har til og med hatt et vannbytte etter at jeg la ut dette. Det er bare den som oppførte seg sånn.

Er den? Syns det så ut på bildene som om den ikke var det. Men da så..
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap