Syk/skadet dverg gurami

Har en Dverg gurami hun med stort sår over brystfinnen. Det har blitt betraktelig være siden i går. Det ser ikke ut til å plage henne. God appetit som vanlig. og svømme som normalt rundt i karet.

Har hatt henne noen måneder.

Vannverdier er der de skal være.

Hadde en overoppheting av karet på fredag (sol og vinduene igjen -> veldig varmt i rommet - Kjøler er bestilt (mast en del reker, kardinaler og en L144))

Guraminene driver å leker fortiden. 2 par DG og 1 par honning gurami.
Disse er veldig rolige i forhold til de forgje som jeg hadde (et par dødsfall både hanner og hunner). Hunnene jager litt på hverandre. og hannene litt på hunnen. Men ikke noe skulle tilsvare at det ble et stort sår.

Eller er det 5 små L144, 3 små L200, ca 90 Kardinaler. og ca 10 amanoreker.

Masse planter og røtter å hjemme seg i/bak.

Har ikke klart å ta et skarpt bilde av såret, hun er aldrig i ro lenge nok.

Er det lek skade eller har hun en sykdom?

Hva kan gjøre?
Nå er jeg absolutt ingen ekspert på dette med sykdom, men jeg har fulgt en del med i det siste og spurt litt selv. En ting jeg hvertfall har funnet ut er at dersom fiskene får sår, så er det lurt med hyppige vannskifter, gjerne hver dag, for å unngå sopp og andre infeksjoner i såret. EsHA Optima kan også med fordel tilsettes vannet for å hjelpe med sårhelingen.

Men jeg tror jeg overlater til noen andre å avgjøre om det er sår eller sykdom, for det kan nok ikke jeg dessverre uttale meg om.

Lykke til videre
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap