Om somerfuglciklider og reker...

Spent som en 5-åring på julaften satte jeg endelig inn fisk i går! 5 Kileflekksrasbora, 2 Ancistrus, 2 Sommerfuglciklider og 5 Kirsebærreker. Alle så ut til å utforske sitt nye hjem, untatt ciklidene som gjemte seg under ei rot. Spesielt rekene var ivrige! Da jeg stod opp i dag kunne jeg ikke finne èn eneste reke - hva har skjedd?! Gjemmer de seg (veldig) godt om dagen eller har ciklidene spist dem? Kan man ikke ha reker og ciklider i samme kar? Hadde liksom tenkt de skulle være renovasjonsarbeidere... Jeg fôret ikke i går (mener å ha lest at man ikke gjør det med en gang), kan de ha vært utsultet?
Noen med reke-ciklid erfaring?
har ikke reke-ciklide erfaring men har erfart at mine reker er veldig vanskelig å få øye på om dagen
Reker kan være kjempeflink til å gjemme seg ja, spesielt om det er ciklider i akvariet Tror ikke sommerfulgene spiser dem, men det kan nok skje.
Første gangen jeg køpte kirsebærreker så jeg ikke snurten av dem på flere uker etter at jeg slapp dem ut, men nå ser jeg dem når jeg flytter på planter og lignende i akvariet.
Hm, satser på at de gjemmer seg. Litt trist om de tok kvelden etter ett døgn:/ De var bare så veldig ivrige og synlige i går...
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap