Planter oppspist.

Heisann.


Jeg har 3 maller som tydeligvis har funnet sin nye hovedrett ( plantene mine).
De har nå spist opp alle plantene mine ( vell bare av en sort da). Finner ikke planten i plantebasen. Bør jeg fore dem oftere?? Jeg gir dem mat 1 gang hver 2 dag.
Om plantene er så fristende så ville jeg prøvd å forflytte oppmerksomheten deres over til grønnsaker, agurk, squash, brokkoli og lignende.
siande
Om plantene er så fristende så ville jeg prøvd å forflytte oppmerksomheten deres over til grønnsaker, agurk, squash, brokkoli og lignende.



Tusen takk for svar. Skal prøve det, men blir ikke vannet veldig skittent??
Om du lar dem ligge så lenge at de blir ødelagt så vil det gå ut over vannkvaliteten, men jeg (og mange andre) forer stadig med grøntfor til fiskene våre uten å få problemer av den grunn.

Ta en skive grønt og fest på en gaffel/skje/annet tungt slik at det synker ned på bunn. Det fleste maller synes agurk er helt toppers Faller det ikke i smak med en gang så la den ligge en halv dag eller så og plukk ut igjen og prøv med noe annet. Noen fisk rasper ikke løs mat og alger, f.eks. ottoer, og da må du la maten ligge lengre slik at den blir litt myk (egentlig starten av forråtnelsesprossessen) slik at de klarer å få spist den.
Ah, jeg glemte erter. Erter er også en slager, og mindre En pose frosene erter i frysen kan være kjekt om du ikek stadig har agurk eller slikt i kjøleskapet.
Noen maller fortsetter å spise på plantene selv om de har tilgang til andre godsaker.
Det er ikke alle planter mallene ønsker å spise på,så et plantebytte kan være en mulighet.
Siden agurk visstnok ikke er så bra nå, så vil våre maller heller ha squash :P
Trond13
Siden agurk visstnok ikke er så bra nå, så vil våre maller heller ha squash :P


Mye vann og lite næring i agurk, men om målet er å se om man kan friste med noe annet enn planter så spiller vel ikke det så stor rolle
Jeg har nå prøvd med agurk. Fungerer kjempebra De har spist seg helt gjennom den. Må vel kaste den i kveld så ikke vannkvaliteten blir dårlig Takk for gode svar alle sammen

Psst. Skal kjøpe meg andre planter etterhvert slik at jeg slipper å få oppspiste planter.
siande
[QUOTE=Trond13]Siden agurk visstnok ikke er så bra nå, så vil våre maller heller ha squash :P


Mye vann og lite næring i agurk, men om målet er å se om man kan friste med noe annet enn planter så spiller vel ikke det så stor rolle

Egentlig sa jeg det som en spøk fordi det har jo vært en del snakk om agurker og e-koli i det siste, men ja, det er ikke mye næring i agurk... Mine maller har ikke vært så intresert i agurk tidligere, så her går det bare i squash, og det ELSKER de.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap