Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 16)

Bare en liten update fra den nye rokke eieren.
har no 3 stk.... det er så mye vakkert.... har også fått godkjent Fiskehus emmm Garasje. så nå blir det fiskebod på ca 20kvm med innehagedam til rokker og ellers stor fisk
Velkommen i klubben og grattulerer så mye Siden du linker til er en flott side, har vært en del i kontakt med ham. Jeg har familie i nederland, så du skal ikke se bort i fra at jeg må kjøre ned dit 1 år
tror jeg må kjøre ned dit i år.... har fått noen gode priser av han... "gode og gode" men bra iforhold til butikkpris. venter på transport pris.
Du kan nok spare veldig mye penger på og handle hos han ja. Kansje du må ta med til meg også?:p hehe..
Du kan få veldig rimelige sorte rokker i forhold til butikkprisene i Norge, vet egentli ikke helt hvilke fantasier butikkene sitter med. Siste jeg så var vel 26000 for Black Diamond leopoldipar(på Finn.no). Hos han du snakker om kan du få de ned i 1000-1200 euro + turen.. Det er jo kvaliteten som avgjør prisen, men tror nok ikke butikkene i Norge har noe forhold til hva som er god og dårlig kvalitet på de forskjellieg artene.

Jeg hadde nok uansett ikke satset 1000 euro på 2 fisker uten og ha veldig gode kunnskaper, men det har du nok Noen bilder av oppsettet ditt? Hvilke filtrering kjører du? Rutiner på vannbytter osv
:)
Hei igjenn, fikk nettopp en pris av han på 400 euro på transport inntil 10 rokker. så her må det nok sparest slik at det blir max utbytte.

de går no i et 400 liters foringskar med noe redtail som sluker alt rokkene ikke spiser..
vinn vinn for han som skal rense bunnen.... kjører et eheim 2078 tror det er 1450 L/T + selvlaget refugium sump med kammer til blåfilter, lavastein, javamose, bioball og 1700 L/T i tillegg, har også en wavemaker oppi, de elsker å surfe foran den!!! for ikke å snakke om utslippet fra sumpen. hannen min ligger i "bobble rus" hele tiden.
kjører kontinuerlig vannbytte og en temp på 24-27 varierende fra natt og dag.
Vann verdier er 0 på nitritt og nitrat.. slet litt i starten men da var sumpen akkurat kjørt i gang.(normalt) Ph ligger vel på 6-6,5 vanskeligt å si nøyaktig utfra dråpetest.


3mnd med rokker og kan ikke tenke meg et liv uten...
:)
Shipping is no problem.

Prices:
- Black diamond pair (male+female): 1300-2500 euro depending on quality
- Pearl pair (male+female): 450 euro
- P14 galaxy pair (male+female): 950 euro
- BDxleopoldi pair (male+female): 450-1200 euro depending on quality
- BDxP14 pair (male+female): 1900 euro

Larger orders get extra discount.


+
Shipping is 400 euro for up to 10 stingrays. Only listed stingrays available.

Kind regards,
Lode
Samme som jeg fikk. 400 euro er jo ikke mye om du kan dele det på 2-3 stk da. Alikevel VELDIG mye billigere en i Norge Galaxy hadde vel kosta 70 000 i Norske butikker.
:)
Ja... har falt veldig for "Batman" rokka tør ikke spørre hva den koster heller.... fare for at den kunne blitt en enkel forsendelse... men men... du får gi meg en lyd om du tenker å bestille noe. jeg skal være klar til påske
Liten update: Histrix hannen begynte å bite i hunnen for 4-5 dager siden. Siden hunnen er like stor som han, valgte jeg å flytte han ut. Ble litt vel heftig for hu, og jeg syntes ikke det virker som hu er klar for denslags enda... ble noen stygge sår, men har hatt i salt og litt aquasafe - og det leger seg raskt heldigvis. Han er 20 cm over disken, og har nå ganske store "claspers"... virker som han er klar for action. Tenker å spleise han med den andre store hunnen (35 cm) om litt.

Hva tror dere om dette? Han er altså 20 cm over disken, og hunnen er 35... er dette trygt tro?
Jeg hadde ikke vært i tvil, for min del hadde de allerede gått sammen når han viser slike tendenser Hystrixene her vokser ganske bra de også, men hunnen har nok en god tid igjen. Spennende om du får de til da Hystrix skal jo ikke være blandt de enkleste og få i lek. Du må gjerne oppdatere med bilder av tankene dine
Kan legge til at jeg faktisk har mistet 2 rokker, 1 for 3 mnd siden og 1 for 1 uke siden.. Disse var de "yepeziene" jeg hadde, det merkelie var at de begge sluttet og spise på et tidspunkt, forskjellige tidspunkt dog.. Det andre merkelie er at ingen andre rokker viste noen tegn til noe, men disse 2 gikk bort, samme art.. Litt merkelig. De andre produserer jo småtasser som det jommer etter.. Jeg har 4 stk om noen skulle være intresert, cross mellom sp peru og motoro antar jeg..
En liten oppdatering etter lang tid
Hei og godt nytt år alle rokke elskere

For de som ikke kjenner meg så har jeg to marbeled motoro rokker , en hunne på 42 cm og en hanne på 33 cm. Sist jeg var inne så var hunnen drektig og jeg var veldig spendt på resultatet. Desverre så ble det to dødfødte valper som resultat, men hun er på vei igjen nå.

Mistet litt piffen etter den opplevelsen men har fått litt gløden tilbake nå...... hatt disse rokkene i tre år snart så de er veldig tamme og en del av familien .

Fint å se at rokkene dine avler Tor -Erik , du har virkelig lagt forholdene til rette for et godt rokkehejm.....
:)
Hei frode, å veloverstått nyttår, så synd me rokke barna da håper det går bedre denne gangen!! jeg stiller meg i kø på et friskt eksemplar til Bergen vist du tenker å selge et. vi krysser fingrene alle mann her for at det skal gå bra denne gangen!
:)
Hei Tor erik, har du bilde av de du har for salg? hva er prisen på de?
Har sendt deg pm pappafisk. Kan legge ved at jeg tar 500kr\stk for rokkebarna jeg selger.
:)
Hei takk for den Tor Erik, sikker en stund til jeg skal nedover no men skal få til noe.
Tenkte også å selge 2 voksne hanner, en motoro og en sp peru "flower"de er ikke store, men kjønnsmodne, så de blir nok ikke noe større. Kan sende med Hurtigbåten til Bergen om det skulle være intresant. Kan ta mål og bilder også. Sp peru. Hannen til venstre på bildet.
:)
sheeeeesh du må ikke friste meg med slike tilbud no. hehehe har lyst å takke ja med en gang, men nå har det seg slik at om en måneds tid får vi vite om det blir til colombia tur for å hente hjem et nytt familie medlem....(kanskje noe fisk og) og da sliter jeg allerede med VF diskus, maller og rokker som må på "pensjonat"
Men blir det utsatt en stund til, kan vi snakke $$$

Video av rokkene som blir introdusert for en aktiviserings-ball!
Tilfeldig bekjentskap
© Marita H
Reklame for plussmedlemskap