Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 9)

som jeg skrev til deg tidligere så er PH dropp vanlig i rokke karr med så stor belastning som rokker har. ofte vannbytte er den beste lmåten å holde stabil PH på . for meg er PH dropp en indikasjon på at jeg må øke frekvensen på det.....
Her hos meg droppa den også, på 1 dag droppa den med 1 grad, altså fra 7 til 6, og SÅÅ ofte, orka jeg ikke å bytte vann.. Løsningen ble skjellsand fra felleskjøpet. Fungerer kjempebra!
Tor Erik Lindøe
Her hos meg droppa den også, på 1 dag droppa den med 1 grad, altså fra 7 til 6, og SÅÅ ofte, orka jeg ikke å bytte vann.. Løsningen ble skjellsand fra felleskjøpet. Fungerer kjempebra!


ok,har du det rett i karret?,eller i en kurv i filteret?
Jeg har det i sanden i karet, rokkene roter hele tiden slik at det kommer ut.. Av estetiske grunner kommer jeg ikke til og gjøre det slik videre.. Ha i filter eller i en sokk ved utløpet, noe slikt.
hællæ folkens. var i gøteborg her om dagen,og kjøpte meg en motoro marble.sinnsyk flott fisk.kjøpte meg også en svart arowana på 30cm.fyren jeg var hos hadde en del flott rokker inne.bla leopoldi.jeg skal ned i januar igjen,når storkarret kommer.skal kjøpe ett par med leopoldigleder med sykt...
Er det Åleds Akvarium? I så fall er dette samme stedet der jeg har kjøpt de 3 leopoldiene jeg har
OME
Er det Åleds Akvarium? I så fall er dette samme stedet der jeg har kjøpt de 3 leopoldiene jeg har :)



nei,det her var en privatperson,som hadde en del karr i en kjeller.hadde bla ett 2200L med rokker og arowananydelig syn.
Ok. Åleds Akvarium ligger forsåvidt et stykke forbi Gøteborg, men måtte bare spørre. Om det hadde vært en annen butikk med såpass grom fisk - så hadde jeg nemlig stussa litt på hvordan jeg kunne ha oversett denne!

Gratulerer med ny rokke btw, og kult å lese at du planlegger kjøp av leopoldi....
den nye marble rokka vil ikke spise.0 i nitrit.ph 6,7.gjorde vannbytte i stad.og matet nå,men ville ikke ha.den spiste om fredag,etter den kom i karret.den andre motoren,spiser som vanlig.
hva kan det være tro??

glennster
den nye marble rokka vil ikke spise.0 i nitrit.ph 6,7.gjorde vannbytte i stad.og matet nå,men ville ikke ha.den spiste om fredag,etter den kom i karret.den andre motoren,spiser som vanlig. hva kan det være tro??



ga den mark nå,og det spiste godt.kan nok være det att det var nytt for han.

legger ved noen bilder av de

ps:bak på disken til marbel,så er fargen på fisken lysere.er det normalt?
Så lenge vannverdiene er gode og stabile, og så lenge det ikke blir verre - så hadde jeg ikke vært så fryktelig bekymret.
375 liter
Er det noen rokker som går fint i 375 liter hadde vært kult og skaffet seg en men 375 liter er det største jeg får inn døra tror jeg
Lars Borge
Er det noen rokker som går fint i 375 liter:) hadde vært kult og skaffet seg en men 375 liter er det største jeg får inn døra tror jeg;)


det går i førsten,da den ennda er liten,husk att dem blir store.og trenger større kar etterhvert.i og med att du ikke får inn større en 375L,så hadde jeg droppet det.
375 liter er ikke for rokker, desverre ingen av typene. Noen arter(reticulatus,hystrix,marbled motoro) er vel de få som kan gå i det jeg kaller vanlige kar, dvs 720l.. (man blir fort litt litersyk).. Tilogmed individer av disse artene kan vokse større en at du kan ha de i et slikt kar.
Ektozon salt
hei igjen.får 3 uker siden ,så fikk reticulatus sopp bak på disken.flytta den over i 350L.hadde no ektozon salt liggende,og tok sjangsen på og ha oppi ganske mye.var redd jeg skulle miste den også. må si att det funket.nå 3 uker med det saltet og hyppige vannbytte,er soppen borte så nå skal den fetes opp i 350L, til januar,når 1500L kommer i hus
Man kan ikke si a og ikke si b når man driver med rokker
Tor Erik Lindøe
Man kan ikke si a og ikke si b når man driver med rokker :)



sweet
Tor Erik Lindøe
Man kan ikke si a og ikke si b når man driver med rokker :)


Da snakker vi Tor Erik.... Nå har jeg nettopp sittet og sett på parring på marbeledene mine i karret ...... målte hunnen igår og hun er nå 37 cm..... han er ca 25 cm så fint forhold mellom dem...... Var veldig kult å se på han oppned under henne mens han bet seg fast i disken , kunne tydelig se at han hadde funnet fram ....
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap