Gravid guppy hjelp !

Min Guppy har nå gått i 7 dager med stor mage ( blir bare større og større virker det som).

Når kan jeg legge den i fødekaret? Må jeg slå av akvarie lyset eller kan det stå på? Vet ikke om lyset "griller" fisken min når den ligger i fødeboksen.
etter min mening er det ikke lurt å legge guppyen i fødekaret, det stesser fisken, og den kan bli sykk av stress. om du MÅ legge den i fødeboksen kan du ha den oppi nå, skru opp tempen en grad, om den ser ut til å føde fiskene blir mindre stresset når lyset er av, så det kan vær en god ide, tror ikke lyset vil grille fisken ;p Lykketil!
Plussmedlem
Det er nærmest umulig å si når man "skal" overføre fisken til fødekaret da guppyer kan holde igjen en fødsel i opptil 70 dager i påvente av gode nok forhold. Stress er helt klart en faktor som påvirker fødselstidspunkt, så følg rådet fra pernille1996 og heller vent til du ser at yngelen kommer.

PS: Guppyer ser ut som de er klare til å eksplodere ganske lenge, så det i seg selv er ingen indikator på nært forestående nedkomst. Normalt sett trekker de seg litt unna andre fisker, oppsøker ikke mat like glupsk og hviler en del på bunnen når de nærmer seg fødselstidspunktet. Dette kan dog variere veldig fra fisk til fisk.
Tusen takk for svar begge 2
Jeg får prøve å sette opp temperaturen til 26 grader da (har 24 nå).

Tror jeg lar hunnen bare føde i storkaret da og heller sammle sammen yngel når de svømmer rundt. Eller kan jeg bare la naturen gå sin gang? Har litt planter i karet og en stor tre rot det går ann å hjemme seg under. Bare et problem og det er at mine blå tetraer hjemmer seg der. Vil de spise opp ynglene mine??
om det er masse gjømmeplasser er ikke fødekaret noe vits i.. jeg vet ikke om tetraene dine vil spise fiskene heller :s yngelen kan kanskje vær i fødekaret noen uker, men ikke til de blir veldig store. Om noen yngel blir spist opp mener jeg at det bare er naturens gang, og det ikke var meningen at de skulle leve.

PS: alltid koselig med bilder ^^
Hmm. Nå er ikke hunnen min feit lengere. Hun har blitt tynn. Men ingen tegn til noen barn. Derimot har min andre hunn begynt å fått litt større mage enn vanlig og har regelmessig avføring. Hva skjer her? Hannen er etter halen på hun som nettopp er blitt tynn hele tiden.
Kanskje yngelen har blitt spist opp? Det er viktig mye planter og gjemmeplasser. Du bør droppe fødekassen (Kan brukes hvis du er helt sikker på at fødselen er i gang og den gravide fisken blir plaget av andre fisker). Det beste er å fange yngel med en liten hov etter fødsel og flytte de over i et egen akvarium. Da du sikker på at yngelen får være i fred.
Heisann. Så nettopp en liten baby Har lagt den i fødekassen min. Hvor lenge kan de ligge der og hva spiser de? Har gitt ham/hun litt artemia egg.
Cyplops anbefales. Husk at en yngel skal ha veldig lite mat, den kan fort dø av forstoppelse. Vær forsiktig med tørrfor. Legg gjerne litt javamose eller en liten plante oppi, slik at yngelen får spise alger.

Litt usikker, men tror den bør flyttes etter 2-3 uker, det kommer sikkert an på størrelsen på fødekassen.
Tilfeldig bekjentskap
© William Berg
Reklame for plussmedlemskap