Isoporbunn

Har tenkt å fylle bunnen med biltemasand og rullestein funnet langs kysten.
Bør jeg ha isopor i bunnen?
Kan isopor kjøpt hos f.eks. byggmakke brukes uten noe forbehandling uten å gjøre skade?
frank-t
Har tenkt å fylle bunnen med biltemasand og rullestein funnet langs kysten. Bør jeg ha isopor i bunnen? Kan isopor kjøpt hos f.eks. byggmakke brukes uten noe forbehandling uten å gjøre skade?

Skal du ha stein av litt str så er dette å anbefale ja. Vanlig isopor trenger ingen behandling før bruk i akvariet ditt. Vask steinene godt for saltvann ;- =)
Plussmedlem
Spørs også hva slags fisk du skal ha.
Ikke artig med gnagende maller som i tillegg er glade i å grave. Det veit jeg av egen erfaring
Ikke så kjekt med masse flytende isoporkuler i karet.
Mener å ha lest at en kan bruke liggeunderlag nedi? Ellers er styrofoam sikkert bedre egnet enn isopor, siden denne ikke "smuler"...
Takker for svarene
Hadde jeg lest litt på forumet på forhånd hadde jeg ikke trengt å spørre, stod mye der fra før
Går for liggeunderlag
Ikke spar på silikonen når du fester underlaget! Nå har jeg det i en 450-liter der det ikke var meningen å ha mye sand oppå foran midt i, og var nok litt gjerrig fordi det ikke var mye slikon igjen, så ved slamsuging må jeg passe veldig nøye på for å unngå at underlaget flyter opp...
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap