Hovedfisk?

Inaktiv bruker
Hei, jeg har en 80 liter, og jeg er usikker på hvordan hovedfisk jeg skal ha. Jeg har tenkt å ha en stim med kardinal/neon tetra og en liten gruppe cory. jeg har tre små baby algeetere og en cory(jeg vet at de skal være flere, men den lille ble kjøpt før jeg visste mere om den, min feil..) jeg har et lite ønske om sommerfulg ciklide. min. størrelsen på akvarier til dem er 80 liter, vil dette gå bra tror dere ? Blir glad for svar
Så dumt at ingen har svart deg. Får dra denne opp litt Interessant for meg også
Det skal nok gå bra om du ikke har så mange ciklider oppi tre jenter og en han er best. er greit å la de få litt plass å boltre seg på og ikke minst la han velge sin make da dette er pardannende fisker. nå vet jeg jo ikke hvordan bunn du har, men sand er å foretrekke da de gravr grop for å legge yngelen sin. huler og andre flotte gjemmesteder er også bra og ha. lykke til
Inaktiv bruker
Så bra å høre, tror jeg prøver meg på dem og ser hva som skjer !
Sommerfuglciklider er en parfisk så om du, som Maja foreslår, starter med en trio så må du ha en plan for hva du skal gjøre med de som blir til overs når de har dannet par. Ellers så kan det bli skikkelig slossing og stress, til døden om nødvendig. Jeg plukket ut et par som viste interesse for hverandre i butikkakvariet og det har heldigvis gått greit her hos meg.

Du må også regne med at coryene vil bli jaget litt om ciklidene legger egg. Jeg har mitt sommerfuglciklidepar i en 180 liter sammen med blant annet coryer og kardinaltetra og det fungerer ganske bra selv om ciklidene er litt aggressive akkurat rundt egglegginstiden. Det skjer heldigvis bare et par ganger i måneden og området de forsvarer er ganske lite, men coryene får bank uansett for de har ikke vett til å holde seg unna :-P
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap