Anders' akvarierom [NR. 1] (side 2)

Plussmedlem
Hurra! :p Sendte inn et Eques-bilde til basen i dag, og det ble godkjent! Det blir faktisk mitt første bilde i fiskebasen. Litt artig

Gratulerer igjen Anders! Det er så mye gøy som skjer i din akvarieverden for tiden ;D
Plussmedlem
Joda, det er ganske gode tider her nå, og interessen er på topp Men klarer bare ikke få det inn i hodet at jeg har eques altså... det går bare ikke! Håper bare ikke plutselig følelsen kommer, den følelsen som du får når du våkner opp fra en god drøm og alt var usant

Det begynner å forme seg på akvarierommet også nå. I dag har vi malt ferdig og satt inn bordet til 54-literen og skrivebordet mitt. Jeg er ganske fornøyd

I morgen tenker jeg å få gjort litt. Flytte 54 literen og flytte C. panda, og få satt 230 l på riktig plass og fylt det. Det står ikke helt der det skal stå enda. Men bakglasset er malt, som man ser Det kan godt hende jeg tømmer akvariet til Corydoras panda i morgen også, så jeg har gjort det. Får se hvor mye jeg orker og rekker, kanskje vi skal noe til og med. Håper det blir regn i morgen (hehe)
Plussmedlem
Jeg er i full gang med jobbing i 230 l. Har flyttet det dit det skal stå, venstre vegg innerst i rommet. Bilder kommer. Irriterer meg at jeg ikke har fått tak i trerøtter, får bruke den ene lille jeg har til overs så lenge. Coryene får skjul der ihvertfall, og for dem er jo det nok Den rota jeg hadde i 230 literen før skal jeg ha i Green Laser karet tenkte jeg (akvariet nederst i reolen, der Corydoras panda går nå). Jeg gleder meg veldig til å få flyttet Green Laser, de har det ikke optimalt i den temperaturen de lever i nå. Det gikk greit i vinter, men når våren og sommeren kom og det ble varmere steg tempen i vannet.

Legger ved et par bilder av de røttene jeg har her. De er ikke særlig spennende, men det er de to jeg har nå og de må brukes.

Rommet ditt blir kjempefint Anders, godt at du fikk viljen din der ))
Skal du ha equesene øverst i reolen, de tåler jo høy temperatur?
Plussmedlem
Ja, equesene kommer til å være øverst. For det første så er de jo der nå, så det blir det letteste, også er det jo veldig greit å plassere de som liker høy temperatur øverst
Plussmedlem
I dag er jeg helt imponert over meg selv, for jeg har holdt på med akvariene i hele dag Først fylte jeg 230 literen med vann, sand, rot og planter. Derettetter startet jeg med å spa ut sand fra 54 literen. Men så kom jeg plutselig på at jeg ville måle hvor god plass det ble til reolen ved siden av 230 literen... jeg målte, og det viste seg å være noen få cm for lite. 230 literen stod ikke så langt bort som den kunne gjort. Da ble jeg rimelig forbannet, og startet å tømme det nesten helt for vann igjen så vi kunne få rikket det litt lenger bort. Så har jeg jo vasket det utvendige filteret da i dag.
Når jeg var ferdig med å få ut alt inventaret fra 54 literen forsøkte jeg å løfte på det. Ja, det var kjempelett! Så jeg bar det alene ut på plenen og skylte godt ut av det. Jeg har vært mange timer hjemme alene i dag, resten av familien har vært på sykkeltur/broren min hos en kompis. Jeg har altså jobbet i fred i mange timer Etter å ha skylt godt ut av det akvariet bar jeg det inn igjen, satte det på bordet der det skal stå og fylte det med vann og satt i innredning. Jo, jeg skrubbet forresten røttene... det trengtes! :p

Og nå, i lange tider, har jeg jobbet med C. panda... de har flyttet til 54 literen nå, leksgruppen og avkommet deres. Fyttikatta for et styr! Å fange bittesmå yngel er søren meg ikke lett, og det er irriterende. Pandaene ble puttet i en akklimatiseringstank og jeg akklimatiserte dem en god stund før dem ble sluppet oppi det nye akvariet. Nå er det bare å krysse fingrene for at alle klarer flyttingen godt.

Nå er det bare reolen med de tre 98 literne som gjenstår... jeg gruer meg litt til den jobben, men det skal bli sinnsykt godt å få alt av akvarier på det rommet! Og forresten, etter at filteret (det utvendige) ble satt i gang i 230 literen fra å gå midlertidig i 54 literen, var det plutselig ekstremt stille på rommet mitt! Hørte ikke en lyd. Ingen durelyd fra en "lastebil"!
Plussmedlem
Corydoras Orange Laser er nå på flyttefot. De skal flytte inn i 230 literen, der de også når tiden går vil få selskap av et par andre arter. Men inntil videre, til jeg finner en art jeg virkelig ønsker meg, går de her alene

De står til akklimatisering nå, og det eneste jeg ser er 10 vakre, sunne og friske fisk

[External Image]
Så kult det har blitt!!

Jeg får ikke lov å ha akvarier lenger siden det gjør astmaen min verre pga. luftfuktighet (
Plussmedlem
Er det sant Emil?? Det var helt utrolig leit, jeg ble veldig lei meg her nå Og hvis du ikke har mulighet til akvarierom er det vel ingen annen vei. Luftavfukter er jo dyrt...

Lykke til som akvarieløs da, Emil. Håper at vi fortsatt vil se deg litt her inne, og at du skaffer deg akvarier igjen en dag Men er alltid trist når ivrige akvarister må slutte, og hvertfall når du nå gjør det ufrivillig.

Nå er jeg våt og kald - vi har vært i Bø Sommerland på verdens største naturfagtime :p På slutten ble det regn, så nå må jeg skifte...
Sorry her!
Glemte å putte inn noen ord i farten -.-
Mente trappe ned akvarier, men nå har mamma gitt meg tilbud om at jeg kan flytte storkaret(240) opp i stuen og beholde det.
Det blir jo ikke det samme men bedre en ingenting
Plussmedlem
Det var jo godt at det gikk til det da, da blir du ikke helt borte

Glemte å skrive det, men pandaene leker fortsatt :p I går (ja, allerede i går!!) fant jeg egg i mosen igjen, en dag etter flytting Orker ikke tenke på mengden yngel dette kan bli!
Det var da voldsomt! :P

Men det betyr bare at de trives og at du er flink med fisken din!!
Plussmedlem
Til minne om Harry
I dag var dagen jeg hadde gruet meg til, jeg har måttet ta farvel med en kjær fisk, ganske sikkert fisken med mest personlighet jeg hadde for tiden. Min kjære kampfisk Harry ble avlivet i dag. Jeg gjorde det selv på en måte jeg håper var human og smertefri for han, og det så det ut som. Jeg tenkte å kutte av ham hodet, enkelt og greit, men når jeg så på den stakkars fisken på ei skjærfjøl var det ikke lett...

Jeg har vel hatt han i snart et år, og har virkelig merket at kampfisk er en fisk med personlighet! Svømmer og undersøker intenst med øynene, slapper av litt, passer på at Coryene oppfører seg ordentlig (haha) og sånne ting. Jeg ble litt glad i han, og på slutten har han jo vært den eneste fisken jeg har hatt som ikke bare lever på bunnen!

Når han var død pirket jeg litt i han med en spiker, faktisk, og så klarte jeg å få hull på magen (kula) og da rant det ut væske. Kanskje var det ingen svulst? Væsken hadde blitt gul, men det var sikkert vann. Så da var det vel kanskje ikke svulst likevel...? Hva kan dette ha vært? Må lese litt rundt.

Skal garantert ha meg kampfisk igjen - makan til skjønne, gretne og fascinerende skapninger! Nå har jeg bare maller av fisk...

Til slutt et lite bilde til minne om Harry
[External Image]
Klart du må få deg ny kampfisk! Hvem skal ellers passe på at coryene oppfører seg? Jeg har jo ikke hatt min mange dagene, men er helt klart forelska
Plussmedlem
Ja, de er skjønne, helt klart, og på flere måter. De pynter jo opp akvariet skikkelig med sine fantastiske farger (tror min neste kampfisk må bli noe med lilla eller turkis!), og for det andre har de jo en utrolig morsom personlighet man legger merke til når man studerer dem. Svømmer, sakte og tar seg tid til å studere detaljer, og slapper av litt iblandt. Merkelig og utrolig artig oppførsel

Er rart å tenke på at lille Harry er død, han var liksom her hele tiden, også de andre her i familien syntes han var en kul fisk i stedet for de "kjedelige, late fiskene som man aldri ser" Det var ikke så sjelden jeg satte meg ned og kikket på han, og det var tydelig at Coryene hadde litt respekt for han, faktisk
Alltid trist å miste fisker en får et forhold til
Så du får "trøste" deg med alle de andre flotte fiskene du har.
Plussmedlem
Jada, det skal jeg så absolutt Equesene får meg nesten til å svime av hver gang jeg ser dem så vakre som de er! Når jeg sitter i en av stolene i rommet og titter bort på reolen og øverste kar, er det alltid et vakkert syn.

I går kveld satt jeg oppe i en halvtimes tid og studerte Corydoraslek Corydoras panda leker jo fortsatt. Corydoraslek er så morsomt å se på! Fikk med meg et par lagte egg. Imponerende nok er det en del yngel, men har ikke sett et eneste frafall! Det er jeg utrolig glad for.
Er så enig,så enig,cory-lek blir man aldri lei av å se på,kjempegøy
Du er vel nok kjempeheldig som fikk tak i de Equsene og ,håper jeg blir den stolte eier av noen slike en gang jeg og.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap