Anders' akvarierom [NR. 1] (side 8)

Plussmedlem
Æsj... jeg er bekymret for det ene akvariet i reolen jeg kjøpte for snart et år siden...

Det er det øverste akvariet jeg er bekymret for, det er akvariet Corydoras eques går i nå. Jeg har merket noe urovekkende med silikonen på dette akvariet. Det ser ut som om den har på et sted begynt å løsne litt, og at noe alger har kommet seg inn. Jeg er bekymret for dette, og merket det ikke før for noen dager siden. Betyr dette at silikonen begynner å bli dårlig, og at det er best å resilikonere?

Huff. Dette skal bli moro, tenker jeg. Søren altså hvis dette er alvorlig. Kan prøve å komme med et bilde.

Jeg kan ikke resilikonere, og aner ikke om det finnes noen som kan gjøre det!
Plussmedlem
Det har vært en sysle-dag på akvarierommet i dag. Jeg har tatt noen vannbytter, renset noen filtre og sånne småting, så har holdt på mye av dagen. Det liker jeg

Nå har jeg lagt ut annonse for å begynne salget av Corydoras panda-ungfisk. Jeg har funnet ut at de eldste er gamle og store nok til å selges. De begynte å dukke opp i slutten av april og i starten av mai, og er nå i en størrelse jeg kan selge dem i. Jeg starter altså å selge de eldste og største først. Regner med å være ferdig med salget i løpet av året.

Er litt trist også, syntes jeg... nå har jeg hatt dem her hos meg i en god stund, jeg har fôret dem opp til å bli "ekte" fisk. Nå skal de ut i den store verden til noen andre snart... det er litt vemodig, men skal man drive med oppdrett, må det til.
De er jo søte da! Jeg koser meg alltid når jeg ser den store gjengen med panda i oppvekstkaret
Fin tråd du har Anders Synd du bor så langt unna meg (Jessheim her), ellers skulle jeg gjerne kjøpt noen pandaer av deg og utvida flokken min på 5 litt
Plussmedlem
Må spørre alle om en ting;

Er det bare meg som får feilmelding når jeg prøver å gå inn på "Personlige akvarietråder"?
Anders Kaste
Må spørre alle om en ting; [B] Er det bare meg som får feilmelding når jeg prøver å gå inn på "Personlige akvarietråder"?[/B]


Får dette jeg også:
Ooops
Det har oppstått en feil på denne siden / An error has occured on this page.

The request has exceeded the allowable time limit Tag: CFQUERY
The error occurred on line 171.


Teknisk personell har fått tilsendt feilmeldingen.
mvh Webmaster Akvaforum.no
Plussmedlem
Ok, da blir det vel orden på det etterhvert
Plussmedlem
Yippi! første green laser-egglegging!
Det var en stor glede å komme inn på akvarierommet nå for en stund siden! Jeg kikket tilfeldig ned i Green Laser-akvariet, og der var det full fart på ruten. Der var det 3 stk. som holdt på, en hunne og 2 hanner som suste etter henne. Jeg tenkte at i dette tempoet må det da bli egg snart! Jeg hadde kikket i akvariet før i dag, også. Jeg har merket at det har vært litt flørting i akvariet i noen dager, og nå har det begynt! Når jeg kikket på noen planteblader, var det noen egg der. Åh, da ble jeg glad! Det var ikke bare på glasset noen holdt på, på bunnen suste også en liten gruppe på 3. Det var full aktivitet i karet!


Denne karen har nok vært med i dag! De to hvite prikkene er nok bare gjenskinn, ikke egg
[External Image]

Eggene ser nok dessverre ikke så bra ut, som er typisk ved de første eggleggingene. Men, forhåpentlig holder de på utover høsten, så det kommer vel noen befruktede også! Synd jeg har lite plass til yngel, men hvis jeg skal på auksjon til Drammen til søndag, får jeg trygle og be om å bare få sette opp et akvarium til. Til yngel!

Kommer tilbake med mer, jeg, men nå er jeg glad! Ikke bare for eggene, men for at det er et tegn på at fiskene trives

Det er et fryktelig dårlig bilde, men man ser eggene!
[External Image]



Så arti, gratulerer så mye
Plussmedlem
Takk til dere!

Usj, i morgen er det auksjon i Drammen! Men det spørs om jeg kommer meg dit... for det første har jeg dårlig plass her, og for det andre tror jeg ikke at noen her i huset kan kjøre meg ;P Jeg får trygle og be...

Jeg HATER å ha dårlig plass i karene! Eneste mulighet nå for å få et ledig akvarium, er å flytte adolfoi til nabokaret. Noe jeg er litt motvillig til å gjøre, da på grunn av at jeg egentlig syntes det er nok fisk der fra før.
Plussmedlem
Da blir det vel kanskje en tur til Drammen for meg i morgen. Ser det kommer noen flotte Coryer, og så i tråden om auksjonen på NA; Corydoras oiapoquensis! Et stort ønske, men... kan jeg ta meg plass til det?

Lurer på å ta med noen små pandabarn, også. Da får jeg solgt noen...
Gratulerar med ägg!
Platsbrist är väl ett av akvaristens vanligaste problem... Det finns så mycket intressant fisk - och se´n behöver man ju självfallet ett yngelkar och ett karantänskar... Hoppas du lyckas i förhandlingarna med dina föräldrar. Jag hade nog inte lyckats (på den tiden).

Jag följer med i den här tråden, menbrukar sällan skriva något (jag vet att skriven svenska är ansträngande).
Ha det göy på auksjonen imorgon.
För mig blir det auktion i Bergen i oktober och i Haninge i november.
Plussmedlem
Oy, det virker som om ikke bare Green Laser er i høst-humør...!

For en liten stund siden puttet jeg opp noen fôrtabletter i et par kar, da Green Laser-karet og blandingsakvariet der langsnutene og Orange Laser går. Alle arter i begge kar kom frem og spiste, og det tok ikke lang tid før det ble flørting og lek hos Green Laser! Det ble voldsom surfing etter glasset, flying att og fram. En flokk med hanner etter en hunne. Virker som om det er flere hanner enn hunner i Green Laser-flokken. Så leken startet her også. Flott! Kanskje de virkelig kommer i gang?

Etterhvert ble det også litt flørting og surfing i 230-literen, altså "blandingsakvariet". Alle artene suste rundt i karet, og jeg så til og med tegn til flørting! Pastazensis og CW006 tror jeg viste seg litt for hunnene og ble skikkelig aktive.
WOW! Hvis disse begynner å leke, da blir det en fin høst! Det skal sies at jeg tror det er svært lite sansynelig, da langsnuter også generelt er vanskelige å få til. Men, det kan vel skje... kanskje?
Plussmedlem
Apistojohan
Gratulerar med ägg! Platsbrist är väl ett av akvaristens vanligaste problem... Det finns så mycket intressant fisk - och se´n behöver man ju självfallet ett yngelkar och ett karantänskar... Hoppas du lyckas i förhandlingarna med dina föräldrar. Jag hade nog inte lyckats (på den tiden). Jag följer med i den här tråden, menbrukar sällan skriva något (jag vet att skriven svenska är ansträngande). Ha det göy på auksjonen imorgon. För mig blir det auktion i Bergen i oktober och i Haninge i november.


Tusen takk, Apistojohan! Blir alltid glad for kommentarer Og neida, svensk er ikke ille bare man bruker litt mer tid på å lese, hehe
Plussmedlem
I går kveld hadde jeg det artig Benket meg på akvarierommet sent på kvelden og satt der en stund. Det var litt spesiell stemning der inne, nemlig; det suste hypre Coryer i omtrent alle kar! :P Eques, Green Laser, langsnutene og pandabarna suste rundt. Kult! Equesene har jeg vel ikke sett så mye futt i før, så det er tydelig at de forstår det er høst! Samme med langsnutene, opp og ned glasset. Jeg skal være flink med vannbyttene her nå!

Nå, derimot, må jeg forberede meg til å reise til Drammen. Så får vi se hva jeg kommer hjem med... blir nok ikke så mye, er helt nødt til å begrense meg nå.
Gratulerer så mye med lek på de grønne Nå er jeg spent på hva du har med deg hjem fra auksjonen, min erfaring tilsier at man som oftest kommer hjem med mye mer enn man hadde planlagt ))
Anders Kaste
I går kveld hadde jeg det artig ;) Benket meg på akvarierommet sent på kvelden og satt der en stund. Det var litt spesiell stemning der inne, nemlig; det suste hypre Coryer i omtrent alle kar! :P Eques, Green Laser, langsnutene og pandabarna suste rundt. Kult! Equesene har jeg vel ikke sett så mye futt i før, så det er tydelig at de forstår det er høst! :) Samme med langsnutene, opp og ned glasset. Jeg skal være flink med vannbyttene her nå! :-) Nå, derimot, må jeg forberede meg til å reise til Drammen. Så får vi se hva jeg kommer hjem med... blir nok ikke så mye, er helt nødt til å begrense meg nå.



Samme her!
Alle coryer er opp og ned og suser hypert fram og tilbake og opp i strømmen!!

Spent på hva du kommer hjem med fra auksjonen!
Plussmedlem
Joda, det ble bare èn art i dag da, hehe :P Men det er ikke en helt vanlig art dette heller:

Corydoras guapore. Denne arten er jo veldig kul med sin spesielle øyestilling. Mine syntes jeg har litt mistenkelig høy stilling på øynene, men... jeg må se på det. De er ganske små, også. Men jeg er veldig fornøyd På ausjonen ble det solgt 2 poser av denne, med 5 i hver. Fikk tak i begge, jeg! Gjorde et skikkelig kupp da, en pose til en pris som du sikkert hadde fått èn for i butikk

Så ble det noe planter og et filter. Ikke storhandel på meg i dag, men jeg halverte da (hvertfall) lommeboka likevel

Fiskene står til akklimatisering. Alle ser friske og flotte ut! Flytter ut adolfoiene slik at guaporene får artskar.


Kommer tilbake med mer
En spennende cory det der, du må legge ut bilder av dem snart
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap