Anders' akvarierom [NR. 1] (side 9)

Inaktiv bruker
Gratulerer med flott Cory! Spennende å se om du kan få til oppdrett på de etterhvert...
Så kult!

Har hatt lyst på denne coryen lenge!
De ser ikke ut som helt "vanlige" coryer!
Lykke til!

Emil
Plussmedlem
Takk til alle tre! Jeg har også hatt litt lyst på dem. Og når de kom opp på auksjonen, klarte jeg bare ikke dy meg! Utseendet er jo veldig særpreget, og det er jo litt kult. Annerledes Corydoras! Skal prøve å ta bilder. Kan jo forsøke å ta noen av de bleke i boksen da, hehe
Må nok si meg enig i at prisnivået var på bunn Anders. Ble litt nytt på meg i dag også. Cory gruppe med sterbai, 2 trioer med apistogramma cacatuoides og en trio med apistogramma macmasteri. Fikk også overlevert 2 huer av apistogramma nijsseni, slik at jeg nå har 2 hanner og tre huer (etter avtale)

I tillegg ble det en bærepose med planter

Alt i alt en grei dag, men litt slitsom ettersom jeg kom rett fra København..... ;- =)
Plussmedlem
Men da har du også hatt en vellykket dag Så at du fikk deg noen apistoer, du satt vel et par rader foran meg, tenker jeg.

Det var mange fristende arter i dag, må jeg si. Til og med Corydoras weitzmani kunne jeg fått tak i. Men jeg MÅTTE bare la være...

Jeg var sliten på slutten jeg også, men det var verre med faren min. Han hadde med seg avis og blad i dag, for å kunne holde ut!
Plussmedlem
Noen bilder fra et bomba akvarierom. Og det verste er; det ser enda verre ut når man er der inne i virkeligheten (Det er ikke alltid sånn, men etter en auksjonstur blir det bare slik.)

Kikket etter dere på auksjonen, forresten, Rita. Håpet dere skulle komme så jeg fikk ønsket dere lykke til med Brasilturen, hehe
Det blir fort litt kaotiske tilstander når man kommer hjem med fisk og masse annet stæsj fra auksjon

Atle er bortreist på jobb så det ble ingen Drammenstur denne gangen, men Oslo-auksjonen skal vi ha med oss... hvis vi ikke er helt døgnville etter Brasilturen og forsover oss da ))
Plussmedlem
Jaså, det er auksjon i Oslo snart også, ja... jeg sjekket Oslo akvarieklubbs nettside, kunne tenke meg en tur dit.

Huff, trangen for flere kar bare presser på! Jeg ha mer! Det trodde jeg ikke 23. oktober for snart et år siden
Du skulle egentlig hatt en reol med 6 x 85l eller lignende. Du kan ikke selge den reolen du har da og så finne en rimelig en med flere kar?
Plussmedlem
Du har rett, det er noe sånt jeg har lyst på også. Men jeg er redd for at for det første det er totalforbud her i huset for nye akvarier på en stund, og dessuten er jeg veldig glad i den reolen.. men jeg kunne gjort mye For å få plass til flere arter, Det spørs vel om jeg må vente litt, og heller kjøpe en i tillegg til det jeg har, eller selge det største akvariet først. Det blir nok selvfølgelig ikke nok penger av det til en stor reol, men noe

Jeg må vente og se litt. Men litersyke er litersyke...
hehe! :P
Føler det samme! Du må ha flere kar men får ikke lov! :P
Anders Kaste
Men litersyke er litersyke...




Skjønner deg godt Anders, for jeg har selv 12 kar gående nå. Syken smyger seg sakte men sikkert fremover. Håper di tre nye karene mine er oppe i løpet av 1-2 uker. Dette er kar på 70L, 162L og 250L. På det meste i Hvittingfoss hadde jeg oppe 24 kar, men ønsket selv den gang enda flere..

For min del er det kun tre ting som styrer denne lidenskapen vi deler Anders, sett fra min side... plass, penger og tid. Har en nok av disse tre punktene, er det ubegrensede tanker som kan fly gjennom hodet på en stakkar......
Plussmedlem
Nå surrer jeg med til å legge ut et bilde av mulig guapore. Det er ikke alle som har unormal øyestilling her gitt... har noen teorier i hodet mitt, men vet ikke om det kan stemme. Har ikke redigert bildet eller noe, så får bare være som det er.

- Må få tatt fra siden også.
Misstänker du kanske att det inte är en C. guapore? Kanske en C. similis eller caudimaculatus i så fall...
Enig i at det ikke ligner så veldig guapore md øyestillingen :O)
Plussmedlem
Men noen er ikke helt normale heller, hvis det ikke er innbilning Hvis forrige eier tilfeldigvis leser i denne tråden nå, hadde jeg satt stor pris på litt info rundt disse på mail. Men det er selvfølgelig ingen selvfølge, hehe
kan jo være ekstra skjeløyd andre veien. hehe
Plussmedlem
Black_Flys
kan jo være ekstra skjeløyd andre veien. hehe


Joda, det kan jo være en mulighet!
Plussmedlem
Corydoras CW006 er en langsnutet art jeg er litt forelska i! Det er den største Coryen jeg har for øyeblikket. Den er skikkelig lekker med buen sin. Liker også fargene veldig godt! Legget ved et bilde, tror det er ganske mislykket. Men sikkert bedre enn ingenting Her ligger den oppå rota. Som regel pleier de å slappe av der på en liten "flate" på rota, hvertfall noen av dem. Alltid ligger det et par der om morgenen



Ble så mørkt og rart etter redigeringen... men noen ganger må det til for at fisken i det hele tatt skal se OK ut.
[External Image]
Inaktiv bruker
Hei Anders! gratulerer med alt det nye, egg på grønningene, ny art og alt det nye (skjer jammen mye hos deg).

Men nå skulle du virkelig hat flere akvarier :P jeg har fortsatt 300 litern ute for salg. men du jeg kan annbefale deg og bestille ei pleksiglass plate. du har sikkert noen glassmaker eller hva dte heter rundt deg et sted som kan ordne deg billig glass ganske kjappt og på speial mål. da kan du måle så du fpr den akuratt ned i 230 litern din fra langside til langside og du kan måøle den så han makeren skjerer av hjørnet skrårtt så det passer med silikonen osv. det er suypert for da har du ihvertfall 2 karr og ikke 1 av 230 litern. enkelt og bare lage noen hull også i den (små, med drill) så vannstrømningen kommer igjennom for da går vannet inn på ene siden og ut på andre siden. så kan du ha orange på en side og adolfoi elelr hva du hadde i 230 litern på andre siden. det skal jeg gjøre her.

men hva med å kjøpe noen 60 litere eller noe slikt da? her i bygda har så og si halvparten av befolkningen harr akvarier og har noe stående, jeg hår akuratt fått 2 60'litere til, 1n 120 liter og noe slikt av noen som iekk gidder og bruke plass på bod og loft til det lengre. supert og gratisse karr. disse vil bli brukt til drektige hamster huer her. men vil ha 120 litern til akvarie tenker jeg. så har jeg 2 slike.

Så det er da sikkert mange som har tomme karr rundt deg også du bare kan få eller kjøpe billig? hør litt rundt. så kan du lage deg en egen hylle på 5 etasjer hvor du putter inn akvarier feks. så kan du ha ørten arter til. så hvis jeg får ekte fiskedilla tilbake igjen har jeg 9 akvarier jeg kan sette opp bare 2 er kjøpt resten er fått av slike som bare skal ta en opprydding elelr flytte osv...

Dette bel langt, men håper det ga noen mening :P

Kristian!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap