Akvarie uten strøm

Pga allt tordenværet i går gikk strømmen i akvariet. Fikk ikke tilbake strømmen før kl 9 i dag.
Hva gjør dere når strømmen går? Heldigvis lever mine fisker enda. Men ikke ynglene
Ta gjerne et ekstra vannbyttet, og følg nøye med ammoniakk- og nitritt-verdiene. Får du utslag på en av disse, så er det hyppige vannbytter som gjelder. Lykke til
Og til en annen gang; ta vannbytter på filteret under strømstansen. Så lenge filteret får tilført nytt vann og oksygen med jevne mellomrom er du nærmest garantert at det klarer seg fint. Et innvendig filter ville jeg bare løftet/flyttet litt på, og fysisk byttet ut vannet på utvendig filter. Batteridrevet luftpumpe hadde vel kanskje heller ikke vært så dumt og ha i slike tilfeller
Kan denne hjelpe noe..
en Eheim Biopower 160 trekker 3,6w. Ups`n er på 300w det vil gi en teoretisk drifts tid på rundt 80 timer.
Man kan jo ikke kjøre annet en filteret men det er jo viktigere det en lys

Eller tar jeg helt feil.

Man kanskje sette inn en større batteripakke.


Halvor
Takk.
Tusen takk for svar alle sammen. Skal sjekke ut den pumpen Halvor. Jeg har et annet spørsmål også: jeg driver å flytter mine yngler i nytt kar. Må de ha lys? Jeg har satt oppi 1 pumpe og 1 varme kolbe.+ lokk.
valtam
Tusen takk for svar alle sammen. Skal sjekke ut den pumpen Halvor. Jeg har et annet spørsmål også: jeg driver å flytter mine yngler i nytt kar. Må de ha lys? Jeg har satt oppi 1 pumpe og 1 varme kolbe.+ lokk.


Jeg nevnte bare en vilkårlig Filterjeg.. det som er "viktig" er å finne ut hvor mye den trekker av strøm.. Dette var den første filter jeg fant det ut på.. så det er bare og kikke på den filter du har så finner du ut hvor lang driftstid du får med UPS`n.


Halvor
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap