Super guppy med bøyd rygg

Jeg lurer litt på om jeg burde ha avlivet mine 2 hun guppyer som har bøyd/kuppel rygg.
(Kroka og Qvasimaldra)
Den første fikk jeg i Januar. En av mine første fisk. Hun har overlevd alt som er av nygebgynner feil og sykdom i akvariet. Men fikk tidlig bøy på ryggen. Men siden hun ellers virket frisk og fin har jeg ikke tenkt på det. Den andre fikk jeg en stund etter. Hun har også overlevd 2 sykdommer i akvariet. (jupp har hatt en del uheldig sykdommer som har kommet med fisk fra en butikk. handler ikke der lengre)
Disse + en til er fra samme butikk. De har overlevd alt mulig og gitt meg troen på at guppy ikke bare er syke fisk. Disse har nemlig levd like bra som platyene mine. (har bare mistet en platy) Andre guppyer har dødd av diverse årsaker. Den siste fisken var det jeg som tok livet av ved en dum feil. (men det er en annen historie)

Men disse to, som ser friske ut, spiser og er gode å runde, men med kuppelrygg.
Burde jeg likevel ta livet av disse 2? (hun siste fikk aldri kuppelrygg)
Jeg hadde selv en med pukkel (født i guppyakvariet jeg hadde tidligere) som jeg hadde i uendelige tider. Annen guppy solgte jeg til en dyreforretning, så jeg vet ikke hvordan de klarte seg. Men denne jeg beholdt, var kvikk og aktiv, absolutt hele tiden. Dette var ikke det akvariet som jeg ga størst oppmerksomhet, og det hendte rett som det var at det var død guppy der... Men denne holdt seg. Ser ingen grunn til avliving slik du beskriver det i hvert fall.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap