Scalaren min blekner

Jeg har hatt to Scalarer en stund nå, men den ene døde. Da var det veldig tydelig at den andre begynte å sture. Derfor fikk jeg tak i en til, så den ikke skulle bli så ensom. Men den har nå begynt å blekne og er tydelig ikke like sprek som før.

Har noen ett godt råd?
Vanskelig å gi gode råd når du gir så lite info. Hvor stor plass har fiskene? Hvordan er vannbytterutinene dine? Hva gir du dem å ete?
Akvariet mitt er i et 90 liter akvarium sammen med to små sølvhaier. Jeg bytter vann ca. en gang i uken eller annen hver. Jeg tar kaldt vann rett fra krana. Vannverdiene er bra(pHen er litt under 7) De får TetraMin, for alle typer akvariefisk, og krill en gang iblant.
Du kommer aldri til å få skalarene til å trives på sikt i en 90-liter med to sølvhaier. Beklager, det går ikke.

Skalarer skal ha minst 250 liter. Sølvhai skal ha minst 720 liter, og helst mye mer enn det.

Så du har tre valg. Enten må du få deg større akvarium, eller så må du kvitte deg med fiskene og få deg noen som krever mindre plass, eller så må du bare innfinne deg med at fiskene mistrives og dør.

Vannbytte- og fôringsrutinene dine virker OK.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjørn Johansen
Reklame for plussmedlemskap