Min lille akvarieverden. (side 2)

såvidt jeg vet, skal ene neden av akslingen på impelleren nedi et spor i pumpehuset, så skrur man på det ytterste festet til impelleren. Om den treffer skjevt i sporet på pumpehuset, kan det nok bli litt ulyd ja.

Hoppeprikk, også kjent som anerikkehvadetkanvære her hos meg...insekter av no slag? Jager fiskene etter dem? Vegglus kanskje?? :P
Vanskelig å si om det er farlig eller ikke. Sikkert andre her som har mer peiling på de greiene.
Hopp og sprettlopper
Hei. Nei ikke vet jeg hva det er. Har ikke sett fiskene spise no av det.
Det er ganske mange av dem,de fleste sitter oppå den tørre kanten på decoren eller på utvendig på det innvendige filteret.Jeg kan se de går rundt der.Noen hopper og spretter på vannflata.De er bitte små hvite prikker.
Håper ivertfall ikke at det er no farlig.
En annen ting:har i den siste uka hatt 2 røde sverddrage.Den ene har helt klart vært sjefen.Den har jaget den andre på på plass hele tida.
Tiden var nå inne til å avslutte kampen.Tok ut den værste.
Er det noen som har erfaring med bare en sverddrage?
Nandus og pikehead.
Hei igjen. Nå har jeg kanskje tatt vann over hodet,men har fått meg noen Nandus og to giant pikehead. Fine fisker men kan være noe krevende har jeg lest.
Så langt ser det veldig fint ut,de spiser og er fremme mye.
Lurer på om noen har no erfaring med en eller begge disse som kan gi meg noen heads up hvis det er noe spesielt jeg bør få med meg.
Ellers har jeg leopardcorydoras som virkelig har funnet seg til rette nå.(tror jeg)
De har nå begynnt med noe nytt.De har rett og slett begynnt å kose
De ligger inntil hverandre på skrå midt i vannetsjiktet og vibrerer no fælt med finner Dritmoro å se på.Hvis noen kan svare meg på om dette er kosing så hadde det vært fint.
Bilder av de nye kommer snart.
Giant pikehead
Her er de 2 nye beboerne. Fine
Noe nytt angående hoppeprikkene da?
Hoppeprikk
Hei. Ehh vet ikke helt Joda har snakka med en som visstnok skal ha peiling og han sier at det en slags vannloppe som ikke skal være no farlig.Den kan forkomme på de fleste akvarier.Et lite kosttilkudd for fiskene sa han
Ellers så er dette akvariegreiene avhengighetsskapende fått dilla gitt, og skal kjøpe meg et akvarie til. JIPPI.
Legger med noen nye bilder jeg.
Posthornsnegler.
Hei igjen. Lurer på om noen kan gi meg et godt råd på hvordan jeg blir kvitt posthornsnegler på en grei måte?
Ellers har hverdagen gått med på fler akvarier. Fått dilla gitt.
Har nå fått meg et på 180 L og et på 60 L.Litt rovfisk som flere slag gjedder.
Nei,nå må det holde en stund
Håper å høre fra noen med erfaring på posthorndjevler. (små)
Kjøp et par jegersnegler, om du ikke har andre snegler du ikke vil ta vare på da...
Hei. Ok Har også hørt tigersnegler.Er de det samme kanskje.?
Hei igjen. Vært å sjekka litt nå. Du har nok et godt råd. Takk.
Perlmutt
Hei.Er det noen som kan fortelle meg hvordan man ser kjønnsforskjell på Labidochromis sp.Perlmutt ?
Film.
Hei.Jeg har lagt ut en film på youtube av akvariene mine.Håper noen vil se på den og også gjerne kommentere her etterpå Selvsagt både godt og vondt.Jeg tåler mye

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QksO4ZJz6ig
Inaktiv bruker
Flott karr, Men et tips. Bytt ut grusen med sand. Da finner coryene mat og de vil trives bedre.
Hei. Takk for det,men jeg har ingen coryer hvis det er corydoras du mener.Kun ciklider her.
Inaktiv bruker
innlegg 27, bilde nr3 :P Der er jo cory.
Er det ikke dine? ;P
Nydelige film du har der .-)
Hva heter den nydelige blå fisken i akvariumet i starten av filmen ?
Spock
innlegg 27, bilde nr3 :P Der er jo cory. :) Er det ikke dine? ;P


Hei.Joda de "var"mine.De er solgt for en stund siden.Nå går det som sagt i ciklider.
Jeg mente den filmen jeg har lagt ut adressen til i innlegg over.
Janne Wessel
Hva heter den nydelige blå fisken i akvariumet i starten av filmen :-)?


Hei hvis det er den som er sammen med golden og perlmutt i det første,så er det en litt uviss greie hehe. Jeg kjøpte den og de to andre som er der som er mørke i den tro at det skulle være en hann og to huer av slaget Pseudotropheus Estherae,men jeg tror ikke det er riktig.Kanskje er det riktig navn,men mistenker at det er 3 hanner.Men noe gjør meg usikker for det er flere slag zebra.Rød,blå OB og kanskje fler.Hjelp tas imot med takk
Uansett så er han en veldig fin hanne.Han kom til meg ganske frynsete og fargeløs for en mnd siden men har nå virkelig blitt fin.Hadde visstnok gått noe lnge i pose med fler.
Ok si ifra hvis du/dere vet mer om disse.
Slenger ut noen bilder
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap