Kan man gi sei fra havet til fisken i et ferskvannsakvarium??

Hei.

Jeg var nettopp på fisketur og fikk en hel haug med fisk. Makrellen grillet vi i fjæra og så tok jeg med den minste seien hjem til katten. Seien er for stor til at katten kan spise hele, så jeg tenkte kanskje dette hadde vært noe for fiskene i akvariet, men er jo litt redd for at det skal være for salt...

Hva sier dere?
Leste at det skal gå an å gi reker og rekerogn til f.eks tetra... Jeg har platy, gurami og ciklider for det meste. Og ancistrus.

Håper på kjapt svar. Skal rense fisken til katten nå.
Fiskekjøttet smaker vel mindre salt enn reker, så jeg hadde tatt sjansen på noen småbiter. De spiser jo hverandre hvis anledningen byr seg ;o)
Takk for svar!

Har lagt fiskekjøttet i vann i kjøleskapet for å få ut mest mulig salt. Tenkte å prøve en liten bit eller to før lyset slukker for kvelden.
Seikjøttet falt virkelig i smak for hann cikliden, men begge hunn ciklidene spyttet det ut igjen. Guramien tok seg en liten smakebit han også og spiste den opp. Men ville ikke forsyne seg med mer da jeg slapp oppi en liiiten bit til. Det tok hann cikliden seg av. Han kunne nok spist mer også, men resten gikk til katten.

Hvis andre vil prøve det, så tror jeg nok det er best å gi veeeldig små biter. Den første biten jeg prøvde med var liten nok til at cikliden fikk den i munnen, men han brukte ganske lang tid på å få det ned. Da jeg tok mindre biter, slukte han det helt.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell-Arne Haraldsen
Reklame for plussmedlemskap