Guppyen min føder!!!

Akuratt nå! Hu er oppe i 15 stk egentlig 16, den ene bel spist. Men asså hu er like rund i magen ennå synes jeg, mange kan de få da???

Stakkars! Jeg er jammen glad jeg ikke er fisk hehe
Gratulerer! Alltid morro å få se livets mirakel på nært hold.

Det varier litt på antall yngel de kan få, men 30-40 stykker er ikke uvanlig. Så tar det bare en måned eller tre før neste kull plopper ut. For å gjøre det enda morsommere så behøver hun ikke å treffe en hann i mellomtiden heller

Om du vil at flest mulig skal overleve så sørg for masse planter de kan gjemme seg i, spesielt i overflaten. Med slike store kull så er det nesten like greit å la de gå i akvariet sammen med de andre fiskene, selv om noen blir spist. De sterkeste og kvikkeste kommer seg unna og det blir fort mange nok fisk likevel.

Her ligger det forresten en flott artikkel om Guppy . Lykke til videre!
Nå er hu oppe i 21 og jeg har mista tellinga....
Fått Guppy bebiser før, men aldri såå mange fra en og samme fisk.
30-40 stk!!! hjelpes!!!!!!! Stakkars Fisk!

Har eget yngel akvarium til de jeg Så håper jo at de fleste skal overleve da!!! Guri så gøy!

Men asså! om hver og en skal få så mange.. blir det jo fort fullt i 250 litern uansett...
Jeg mener å ha lest om en enkelt guppy som fikk hele 70 stykker så dette er fisk som vet å formere seg fort!

Jeg hadde mine to hunner og en hann gående sammen i en 180 liter med blant andre en stim tetra og noen ciklider. Disse fiskene spiste all yngel i en tre-fire måneder og så gikk de lei så det ut som og jeg endte opp med nærmere 200 yngel i løpet av et par måneder siden begge hunnene fikk to kull på nærmere 50 stykk. Det var antydning til panikk her da
Hjelpes Guriland haha jaja detta skal bli gøy!

Her er noen av bebbsene Stolt mamma jeg nå hehe
Heh, guppy ja... Mamma skulle gjøre rent et stoooort akvarie som hadde stått i gangen utenfor avdeling for fiskeri og naturfag på (den gangen) Høyskolen i Bodø. Hadde stått brakk i flere år etter at hele pumpesystemet gikk ad undas, nesten helt nedtappet med bare noen centimeter med grønt alge-yuck.

Og tror du ikke at det kryr a guppyer der?!?! Mer guppy enn vann påstår mamma, i et kar som ikke har blitt rørt på flere år, ikke foret, ikke byttet vann, ingenting. Og morsomst av alt, det var ingen guppy i karet når det var i drift, så hvor de kommer fra er det ingen som vet
Hvor store må yngelen være før jeg kan putte de over til store karret fra yngel karret?
Tro meg, du vil ikke ha 100% overlevelsesrate. Sett at du har kun én hunne, ca. 20 overlevende yngel i mnd.. da snakker vi 240 yngel i året! Ha litt tette planter i hovedkaret og la ynglene vokse opp der - da vil kun de aller sterkeste overleve.
Tilfeldig bekjentskap
© Leif Flister
Reklame for plussmedlemskap