Går disse fiskene sammen?

hei!
jeg skal kjøpe meg akvarium etter sommern og lurte derfor på om jeg kunne ha kampfisk, venusfisk og ancistrus sammen?

takk på forhånd!
Vet man ikke bør ha fisk med slør eller sterke farger sammen med kampfisk hanner fordi de ser på det som en trussel og kan angripe de. Men det kan gå bra med venusfisk da de skal være flere sammen. Ellers så det ut som en fin sammensettning :o)
Kampfisk og Venusfisk tror jeg skal gå veldig bra sammen. Venuser er lite aggressive, de er heller lettere tilbaketrukne og kan forsvinne litt dersom det er mye annen aggressiv eller frempå fisk i karet.
Lykke til (:
Jeg vil si ja du kan ha kampfisk og venusfisk sammen, men du bør nok ikke.

Spørs litt; hvor stort akvarium tenker du å ha? Jeg har inntrykk av at Venusene er nokså livlige, mens kampfisken er svært bedagelig i forhold. Venusfisk skal ha noe lavere temperatur enn flere andre arter inkl betta, og trives best i nokså stor sirkulasjonstrøm i vannet mens kampfisken helst vil ha stillestående vann. Jeg vil ikke ha venus og kampfisk sammen igjen. Jeg har per i dag begge deler men i hvert sitt akvarium fordi kampfisken mistrivdes med sirkulasjonskraften i vannet jeg har i storkaret (120L). Kampfisk vil ha nokså dunkelt akvarium med mye planter, flyteplanter etc. Venusene trenger åpne svømmeflater hvor den kan stime og leke i vannstrømmen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap