Krangling mellom neon tetra, sebrafisk og leopard danio?

Hei.

Jeg har et 63 liters akvarium der jeg har 1 sebrafisk og 1 leopard danio (som er de eneste gjenlevende fra deres stim). Jeg kjøpte 10 neon tetra i dag for å få litt mer liv oppi karet. Lite visste jeg hvor mye liv det faktisk skulle bli.
Leopard danioen spesielt jager de stakkars små neon tetraene (og innimellom jager den også sebrafisken). Sebrafisken hjelper til med jagingen av neon tetraen...
Jeg leste her på forumet at disse tre typene skulle gå fint sammen... Av de 10 jeg kjøpte, så klarer jeg bare å telle maks 7. Noen ganger bare 4... Den ene har jeg plassert i en yngelboks fordi den lå inntil pumpen hele tiden. Håper den skal overleve, men det ser dårlig ut. Fant ut at noen gjemmer seg bak pumpen (som forøvrig står fastmontert i karet).

Er det håp for at disse tre typer fisk kommer til å gå sammen, eller vil de bli jaget til døde?

På forhånd, takk for svar...
Hvor ble de av??
I morges så jeg kun én av neon tetraene av de 10 vi kjøpte i går. Nå er forøvrig den også forsvunnet. Det skal være 9 igjen da den ene ikke overlevde møtet med sebraen og leoparden i går...
I dette juwel 63 liters akvariet har vi en fastmontert pumpe. Noen av neon tetraene ble observert når de kom ut fra en liten glipe mellom pumpen og glassveggen bak. Kan alle 9 gjemme seg bak pumpen?? Utrolig kjedelig hvis de dør der, for jeg får ikke tak i dem da... :S
Hjelp! neon tetra er funnet bak pumpa, men hva gjør jeg nå??
Samboeren drog fram akvarium og -bord, tok av bakgrunnen og fant minst 7 av de 9. Noen døde, andre halvdøde... Regner med de to andre ligger under pumpa eller no. Problemet vårt nå er at vi får ikke tak i de siden pumpa er montert fast i glasset. Vi prøvde med grillspyd-spyd men den var for tjukk. Vi tapet på en nål og fikk opp 2. De andre får vi rett og slett ikke tak i. Til og med nålen er for tjukk!

Har lest at døde fisk bør fiskes opp så fort som mulig for å unngå forurensing av akvariet... Noen som har vært borti dette før og har en genial løsning?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap