Partikler i vannet

hei.har ett 900L kar,og har en del partikler i vannet.har 1, eheim 2080 og 1 eheim 2180 som filtrering+deltec uvc-filter 39w.men alikevel partikler.kan det være att det er for lite sirkulasjon der?

mvh glenn
glennster
hei.har ett 900L kar,og har en del partikler i vannet.har 1, eheim 2080 og 1 eheim 2180 som filtrering+deltec uvc-filter 39w.men alikevel partikler.kan det være att det er for lite sirkulasjon der? mvh glenn


noen som har noen forslag på hvorfor det er partikler i vannet.har jo nok med filtrering skulle en tro
Det spørs jo litt hva slags filtermedium du har i filtrene, selv bruker jeg filtervatt på toppen for å ta de fineste partiklene. Den må skiftes jevnt og trutt, om ikke ukentlig så i alle fall nære på. Hadde også problemer som viste seg å komme fra slangene, da sola steg viste det seg at noen stråler snek seg bak akvariet. Slangerens hjalp veldig :o)

Men all min filtrering og rens til tross, når bunnfisk og sultne levendefødere kjemper for føden blir det grums mens det pågår...

Det hele kommer også an på hvilke fisker du har i karret. Store fisker griser mye og da blir det gjerne mye parikler i vannet.

En innevendig sirkulasjonspumpe med blåsvamp hjelper godt på.
Geir Kristiansen
Det hele kommer også an på hvilke fisker du har i karret. Store fisker griser mye og da blir det gjerne mye parikler i vannet. En innevendig sirkulasjonspumpe med blåsvamp hjelper godt på.


ok,jeg har div jordspisere.ennå små men det blir en del gris når dem holder på.
får få meg innvendig med blåsvamp.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap