Paletthann dreper guppyer?

Jeg har nylig satt opp en 110 liter med mye planter. Jeg har et par sverddragere, og 5-6 guppyer. Jeg kjøpte et palettpar i går. Jeg har tidligere hatt guppy sammen med paletter uproblematisk, men nå ser jeg at paletthannen gomler på skrotten til den friskeste guppyhannen jeg hadde. Er dette "normal" atferd? Jeg foret de godt med artemia i går. Jeg kjøpte en stor, men ung hann, litt av en rakker. Forslag til hvilke fisk jeg kan ha sammen med en yr paletthann?
Dette forundrer meg ikke... Jeg måtte nettopp flytte et pallett-par over i et annet kar, og nå etter tre dager er 3 av cardinaltetraene mine borte vekk og værålen mangler en stor bit av halefinnen...
Ikke si at det var de i butikken som sa at paletter med den kombinasjonen skulle gå bra? Isf, ta alt de sier fra nå av med ei STOR klype salt! Flytt palettparet, de kommer til å ta livet av alt annet ellers. Det er tøffe fisk som blir som pitbullterriere når de går med yngel. Kun ha dem med annen tøff fisk eller i digre akvarier med mange gjemmesteder.
Paletter spiser gjerne det de greier å stappe inn i kjeften. Jeg har to ganger opplevd at de har slaktet en stim på 10 kardinaltetra på ca. et døgn.
Paletten er også håløs når den betrakter revir da den gjerne jager i hele karret. I en 110 liter så tar den hele området som sitt revir. Har du han og ho så skal det være skikkelig robust det du har i lag med den. Kardinal- og Neontetra blir klassifisert som for i et slikt kar
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap