- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Fin nybegynner reke? (førstegangs reke?)
Fin nybegynner reke? (førstegangs reke?)
Postet 09.07.11 kl 23:59
Postet 10.07.11 kl 00:13
Jeg har kjøpt noen nærmest udødelige "gule" reker som langtfra er det - gule altså, men de er nok en Neocaridinaart i utgangspunktet. Neocaridina sakura er det også helt umulig å ta livet av her, de er kirsebær med mer farge. Tror jeg hadde gått for Neocaridina av ett eller annet slag til å begynne med. Amanoreker er litt skumle, klarer ikke helt å bestemme meg for om de er veldig flinke eller ondskapen selv...
Postet 10.07.11 kl 00:53
Endret: 10.07.11 kl 00:54
Postet 10.07.11 kl 00:55
Linda & OveAmanoreker er litt skumle, klarer ikke helt å bestemme meg for om de er veldig flinke eller ondskapen selv...
Skumle på hvilken måte?
Har sett litt på kirsebær-reker. Tenker at jeg gjerne vil ha noen litt fargerike siden dette er/blir mitt første forsøk på å holde reker. Er f.eks 10 kirsebær for mye på 25 liter?
Postet 10.07.11 kl 00:58
De er noen sluinger, er ikke helt trygg på at de bare spiser det jeg vil de skal spise. Alle andre innvånere uansett størrelse og fart holder sg unna når Amanobanden spiser, enten det gjelder squash eller malletabletter. Veeeldig usikker på om de ikke forsyner seg av yngel-, plante-, reke- eller sneglebestanden...
Postet 10.07.11 kl 01:24
Måtte le da jeg leste kommentaren til Linda&Ove; har akkurat samme forhold til mine amanoreker. Velger å se på dem som sjarmerende og flittige... De er mine første reker. Det er skikkelig artige vesener, helt frykløse og freidige - hopper rett i matfatet og tar med seg alt de klarer å bære! Jeg mistet alle amano-rekene som først flyttet inn, antar akvariet var for ustabilt og nytt. Men har ikke mistet noen av flokk nr to. Anbefaler trådstarter å finne noen reker som er mye mindre enn amanorekene for de oppleves som store dyr i mitt 120 liter. Så vidt jeg har lest bør du ha minst ti reker for at de skal føle seg trygg og trives. Lykke til!
Postet 10.07.11 kl 13:16
Endret: 10.07.11 kl 13:19
Postet 11.07.11 kl 00:15