Eheim automatic gravel cleaner?

hei

noen som har hørt om "EHEIM Automatic Gravel Cleaner"? eller som har det selv?

lurte på om det ikke er nødvendig med ukentlige vannbytter om jeg kjøper meg en sånn, men samtidig føler jeg det blir litt rart å ikke bytte vann... blir ikke vannet gammelt etter hvert, eller er det kanskje greit å bytte ut 50% av vannet kanskje 1 gang i mndn hvis en har en sånn automatisk renser?
jeg har 200 liters malawi kar

takker for alle svar jeg får

her er den på youyube : http://www.youtube.com/watch?v=OhFObTRuktE&feature=related

bare trykk play ;D
Denne har jeg, og er godt førnøyd med den. Bruker den ca. 2 ganger i mnd., eller hvis det samler seg dritt på sanden.

Ukentlige vannbytter, synes jeg ikke du skal hoppe over. Det er vel eneste måten å bli kvitt No3 på.

Akkurat nå holder jeg på å teste ut en vannrenser fra Philips, som etter det som sies skal være så effektiv at man ikke trenger å bytte vann så ofte. (Den er utrolig effektiv på fjerning av No2 i hvertfall)



oki, hvor ofte pleier du å bytte vann i akvariet da?
hvor kjøpte du den der fra philips og den fra eheim? jeg såg den bare på youtube, men finner dem ingen steder på netthandel :/

er begge to effektive til fjerning av No2, eller bare den fra philips? og er det forskjell på oppsugnings hastighet i dette tilfellet?

tuusen takk for svar skal begynne å studere snart, og da blir det ike masse tid til overs for akvarie hobbyen, men har ikke lyst å gi slipp på den uten å ha prøvd ut alt det kjappeste og mest effektive som er på markedet i dag ;D
Jeg bytter konsekvent 20-30% vann en gang i uken.

Det er bare Eheim sin slamsuger som fjerner dritt av disse to.
Den har en hastighet, men det holder. ;o)

Philipsen er en forholdsvis nye "oppfinning" som skal virke slik at den bla. fjerner effektivt No2 slik at du ikke trenger å skifte vann så ofte.

Har netopp skrevet her på AF om resultatene etter en ukes test.
Det kan du lese om i denne posten. Her kan du også lese litt mere om den.

Jeg har kjøpt begge deler hos Akvariereker.no.

Send en mail, eller ta en telefon til Rune hos Akvariereker.no , så fikser han det meste.
Hyggelige priser har de også.

Hyggelig og hjelpsom fyr.

så det beste er å ha begge deler, den fra philips og den fra eheim, fordi eheim fjerner dritten mens den andre tar seg av resten x) høres interessangt ut med den fra philips da, kan jo vente med vannbytte i hele 150 dager jo, heelt supert!! og ta en jevnlig støvsuging med eheim en gang i uka kanskje eller to så går det vell greit



men hvis jeg har et kar på 200 liter nå, og har tenkt meg et på 700 liter en dag i fremtida,
er det mulig å kjøpe den som er for 400-700 liters kar(philips) nå og bruke den i et 200 liters kar?? :/ eller blir dette litt dumt..så jeg slepper kjøpe enda en når den tid kommer, hvis du skjønner x)

En slamsuger er kjekt å ha, enten du har det ene eller det andre i karet. ;o)

Å vente i 150 dager uten vannbytte er uaktuelt. Hvordan vil du da få fjernet overskuddet av No3?

Om du kan bruke den fra 400 - 700L, kommer vel litt ann på hva slags fisk du har i karet.

Det har noe med den pumpedelen som skal stå i karet å gjøre. Jo større den er, dess større trykk gir den. Selve luft delen har ventil slik at du kan regulere mengden med ozon som pumpes i karet.

Jeg har min i et 240L Tanganyika-kar, og de liker god bevegelse i vannet. Her kunne jeg kanskje ha brukt den fra 400 - 700L, men ville vel undersøkt først med dem jeg kjøpte den av, som i mitt tilfelle er Akvariereker.no.


jeg har malawi mbunas i 200 liters kar ;D er vell omtrent det samme som hos deg da xD
men skal ringe å spørre jeg, så får jeg se hva det blir til, men takk for hjelpa ;D
Bare hyggelig det, vettu. :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap