Eplesnegler sammen med kampfisk

Heisann

Jeg har et 90 liters akvarie som jeg bare har en kampfisk hann i. Det jeg lurte på er om det går ann å ha eplesnegler i samme kar? Tror det er av typen kjempeeplesnegler, for de er huge! Kunne trengt litt renhold der, pluss at jeg må finne et annet akvarie til dem enn det jeg har dem i nå uansett.
Vil kampfisken bry seg om dem, eller la dem være?
Det er nok ikke noe problem! Ser de har kampfisk sammen med både eplesnegler og annen fisk på butikken her uten problemer. Jeg har kampfisk-hunnen min sammen med en snegle, og de enser ikke hverandre her heller.
Kampfisker har personligheter så det rekker, noen vil kanskje bry seg.. men av alle kampfiskene jeg noensinne har "møtt" har jeg aldri sett en eneste en som ikke går med eplesnegler. Eneste er jo at jeg foretrekker å ha ganske surt vann til kampfiskene, og surt vann går gjerne hånd i hånd med bløtt vann, så jeg sniker i mineralsteiner for skallenes del.
her går kampfisken fint med vanlige eplesnegler. Regner med at det blir det samme med kjempe eple snegler. Bare husk at om du velger sistnevnte, så må du sikkert kjøpe nye planter hver uke. Di er rene gressklipperme i miniformat. Her knaska kjempe eplene seg gjennom alt som var av planter, så endte med å gi di bort.
Egen erfaring
tilsier null problem med den kombinasjonen. Jeg har også veldig varierende erfaringer med disse sneglene og planter. Enkelte har gaflet i seg alt uavhengig av om det har ligget agurk og squash i mengder i karret, mens andre ikke rører planter. Jeg foretrekker den siste typen!
Mine erfaringer med eplesnegler sammen med kampfisk er ikke helt 100%. Sneglene overlever fint, men uten tentakler.
Ok takk for svar!

De eneste plantene sneglene mine spiste litt på var cuba'en, så derfor jeg tenker å flytte dem. Så det skulle gå greit med plantene i det nye, er også mest flyteplanter og røtter der. Mineralsteiner hørtes ikke så dumt ut heller, de begynner å bli litt blasse i skallet Jeg får bare prøve da og se hva som skjer, det verste er vel at de mister en tentakkel eller to..

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap