Jeg er redd jeg ikke fikk tatt noen bedre bilder. Men jeg får prøve å beskrive så godt som mulig.
Denne frøkna har blitt syk tror jeg. Hun har veldig hovne gjeller som har blitt lyse, og hvis jeg kommer nærme nok syntes jeg de ser litt frynsete ut. Fisken er hele tiden oppe i vannflaten og super luft, de sjeldne gangene hun svømmer ned fra overflaten virker det som om hun gisper etter luft konstant. Hun er ikke sosial med de andre fiskene og spiser ikke spesielt mye heller. Jeg syntes hun er blitt ganske blass i fargene også.
Er jo veldig bekymret for gjellene hennes stakkar, de stikker veldig ut og er veldig lyse som sagt. De andre fiskene mine virker 100% normale og viser ingen tegn på å slite med det samme.
Akvariet er veldig nytt, og jeg har ingen karantene kar av noe slag. Og jeg har nå nettopp fått overhånden på nitritten så jeg kvier meg litt for å medisinere med noe som vil ta knekken på bakteriene jeg har nå klart å få frem. Er det noe som kan gjøres for å hjelpe denne stakkaren? Jeg har jo absolutt ikke lyst til å avlive henne med mindre det er absolutt nødvendig. Har skrudd opp varmen i tilfelle det er en parasitt eller noe. Jeg har lest gjennom sykdoms artikkelen, men var liksom ikke så mye der som jeg kjente meg igjen i.... Kanskje noen av dere proffe kan klare å tyde det dårlige bildet og symptomene bedre enn meg?