Kampfisk + skarp stein, sakurareker og klovnkilli?

Ok, jeg ser at det ikke høres helt bra ut, men det er faktisk ikke rekene jeg er mest bekymra for. Bak steinen er det masse javamose de bor i, og ikke enkelt for en hannkampfisk å komme inn. Altså masse gjemmesteder og rekene er kjappe.

Men hvordan er kampfisk og klovnekilli sammen? Ser for meg at det kanskje ikke er det lureste? Sterke farger på finnene og de holder seg i toppen. Vil klovnekilliene kunne trives i en fluval edge? Da tenker jeg mer på at de liker seg i nær overflata og blandt flyteplantene. Det vil de ikke få der.

Det siste problemet. Det er en svær stein i dette akvariet som har en masse skarpe tagger. Er det sansynlig at kampfisken kan skade seg på denne? Det er ikke noe problem for rekene selvfølgelig, og klovnekilliene holder seg godt unna, men jeg ser for meg at det kan være en risiko for skade på en kampfisk hann?

Jeg har så lyst på kampfisk, men er ikke sikker på om jeg egentlig har noe akvarie som passer. Fluval edgen er uaktuell. 180 litern ville den sikkert trives i, og de fiskene som er der er rolige og fine. Hva med kampfisk sammen med en svær kurvciklide og to honningguramier (som ikke lager skumrede)? Resten av innbyggerne vil nok gå helt fint, men se på profilen min hva som bor i karet. Hva tror dere?

Nytt kar tror jeg ikke er aktuelt. Da blir det iståfall et veldig lite et, og jeg vet ikke om jeg syns det er ok med kampfisk i noe mindre enn 30 liter, men skal skjekke litt rundt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap