3000 liter med cyphotilapia gibberosa kitumba (side 2)

mona o
[QUOTE=Dag-Jostein Andresen]3000 liter


Et nydelig akvarium, med en utrolig flott fisk. Skulle jeg hatt et akvarium på 500+ liter skulle jeg prøvd meg på Frontosa! Liker de fiskene så utrolig godt. Men hva er forskjellen på Frontosa og dine?

Jeg slenger en utfordring til deg; din Cyphotilapia-art mangler det fiskebilder på i Fiskebasen her på AF! Du kan jo ta noen gode bilder og bidra med og sende inn, så vi får bilde av de flotte fiskene der også.

Takk skal du ha!! Kan du ta noen av bildene jeg har lagt ut og plassere disse i artsbasen?
Ikke et ekte Afrika-rom uten en flodhest-skalle på nesten èn meter
Imponerende!
Helt satt ut jeg!
3000 liter cyphotilapia gibberosa kitumba
Noen flere bilder fra hovedakvariet. De største har nå passert 40 cm
Nydelig. Helt nydelig. Er de Vf?
Cyphotilapia Gibberosa samt litt annet snacks.....
Are
Nydelig. Helt nydelig. Er de Vf?


Takk skal du ha. Joda, fisken er VF. Men mine Limnochromis Staneri er F1.
Hatten av for flott fisk og vanntank. Har sett videosnutten også. Sykt flott.
Er det no vesentlig forskjell på disse og frontosa? Bortsett fra at disse er vel mer dyp
Blå?
Are
Hatten av for flott fisk og vanntank. Har sett videosnutten også. Sykt flott. Er det no vesentlig forskjell på disse og frontosa? Bortsett fra at disse er vel mer dyp Blå?


Takk for det!
Hovedforskjellen på "vanlig" frontosa og disse må vel være 3-4000 kr pr fisk

Men fra spøk til alvor: Dette er en mye mer intens blætype som du sier selv. Dette er en Gibberosa som kun finnes ved Kitumba, Zaire. For meg er dette uten tvil verdens vakreste fisk!!
Ja den er uten tvil fantastisk. Er vel vrien å få tak i også vil jeg tro? De blir litt større en de "vanlige"?
Are
Ja den er uten tvil fantastisk. Er vel vrien å få tak i også vil jeg tro? De blir litt større en de "vanlige"?


Vet ikke om de blir større - mine er umulig å vite hvor gamle de er siden de er vf. Men det tar ihverfall MANGE år før man kommer dit. Den første gruppen min kjøpte jeg i Danmark for ca 8 år siden.
Jeg har yngel av denne gruppen for salg.......
Helt nydelige er de hvert fall. Både de og karret. Yngel ja. Driver du å frister meg? He He. Hmmm.
:)
Veit du hvordan en ser hvordan område fiskene kommer fra? Jeg har en gruppe på 7 stk men vet bare at det er frontosa. Mvh Kim
Jeg mener jeg så en ganske bra oversikt på frontosaer og øokasjoner på Cyphos.com. Med gode bilder
KTD
Veit du hvordan en ser hvordan område fiskene kommer fra? Jeg har en gruppe på 7 stk men vet bare at det er frontosa. Mvh Kim


Legg ut bilder av frontosaene dine så er det ikke umulig noen av oss kan fortelle hvilken variant du har
[QUOTE=Legg ut bilder av frontosaene dine så er det ikke umulig noen av oss kan fortelle hvilken variant du har

et par bilder, kan det være burundi?
Dette er burundivarianten.
Vakre fisker.
Ikke så blåe som zairevariantene men til gjenngjeld får denne frontosaen de største pannepuklene
:)
En majestetisk fisk flotte er de. Jeg har nylig overtatt de jeg har. Ser frem til å få ordnet karet ferdig med bakgrunn og mer stein når snøen tiner bort. Hva mater dere frontosaen med?
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap