3000 liter med cyphotilapia gibberosa kitumba (side 3)

KTD
En majestetisk fisk :) flotte er de. Jeg har nylig overtatt de jeg har. Ser frem til å få ordnet karet ferdig med bakgrunn og mer stein når snøen tiner bort. Hva mater dere frontosaen med?


Rekemix, lancettfisk, tetra ciclidesticks og tetra rubin. Alt mulig med andre ord. Variert kost.
Jeg lurte på om du kunne gitt meg noen tips på dette med sirkulasjon. Jeg leter og leter for å finne den rette sirkulasjonen/strømmen i vannet. Men alle mener forskjellig. Har jo fx5'n som blåser på kortsida. Men føler det blir litt lite sirkulering? Tenker på at frontosaene er dypvannsfisk og det er vel ikke mest bevegelse langt nede? Vil ikke ha for mye sirkulasjon så de mistrives heller. Har du ett godt råd og dele med en fersking?
Hei,,,,,,,,,,,,,,
er det noe saltvann i gang..............
åh fy søren.. Det der var bare lekkert.. Kjempe misunnelig Finnes det virkelig så lekre kar i indre østfold altså??
En liten oppdatering fra Tomter. Lenge siden nå, så på tide med noen nye bilder. Alt er i skjønneste orden, og koser meg med mine Tanganyika i 3000-literen.
Limnochromis lekspar, ca 25 cm, samt filteranlegget. Bruker damfilter til 10000 liter koidam, samt et stort Eheim bøttefilter. Og 4 store blåsvamper.
Foai og Lobochilotes labiatus - eneste tykkleppede ciklide fra Lake Tanganyika. En nydelig fisk, har knall røde flekker på gattfinnen.
Cyathopharynx foai på siste bilde.
Litt flere bilder av alfahannene mine av lobochilotes labiatus samt mine Gibberosa Kitumba Blue Zaire.
En gjeng lelupi leker og yngler imellom alle rovfiskene. Hittil har maks 3-4 yngel fått vokse opp, men disse ser ut til å få være i fred og klarer seg godt.
Mine catfishes fra Tanganyika: Synodontis granulosis (de kom ikke frem under fotograferingen) samt de supermorsomme auchenoglanis occidentalis som er frittsvømmende i åpent vann og spiser av hånda under foring.
Har også noen flere akvarier som jeg liksågodt legger ut i den samme tråden:

Først mitt 530 Malawiakvarium
Et amazonaskar med kardinaler, maller og juniors oppdrett av eplesnegler.
Har også et 4 meter langt saltvannsakvarium.
Dagens siste bilder fra meg. Godt nytt år alle sammen. Gleder meg til 2013.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap