Gjøre om i akvariumet pg ph og grått vann ?

Hei!

Jen tenkte jeg skulle gjøre om i akvariumet mitt i dag pga for lav ph og grått vann. Jeg har piraya og kanskje det blir for mye stress for dem eller ikke ? Har aldri gjort om i det akvariumet så tenkte bare å gjøre det nå..
Har noen gode tips på hvordan jeg kan gjøre det ?
Akvariumet er 1400l og har noen store greiner og noen tynne lang som går rett over akvariet og de steinene jeg har er ikke noe bra for vannet mitt, fant de ute... Har ingen planter
Hva slags steiner er det her snakk om, og hvilke verdier har vannet ditt?

Å redekorere ett akvarium er kos, og du kan godt gjøre det mens fiskene dine er der. Men før du begynner å flytte på ting bør du ha en plan for hvordan sluttresultatet skal bli. En plan i forveien reduserer tiden du bruker på jobben, og minsker dermed stresset på fiskene dine.

Hva er du ønsker for akvariet ditt?
Hvor lenge har du hatt karret oppe å gå?
Siden vannet er grått, har du testet for nitritt ?
Grått vann kommer gjerne av infusorier. Søk og les litt om infusorier, og se om det kan være det som er ditt problem.
Vi tokk bare noen vanlige steiner utenifra, men jeg gjorde litt om i akvariet for to dager siden og tokk ut noen steeiner som ikke hadde alger på seg og etter det har faktisk ph blitt litt bedre igjen så nå er den på 6,0 men har ikke kjekket nitritten.
Så nå ser det ut som fiskene koser seg siden de svømmer rundt omkring i akvariet og viser seg frem forkjellen til det de gjorde for noen uker siden

Men takk for et svar BEGGE TO !
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap