Erfaringer med green killing machine vs jebo uv filter

Har problemer med grønt vann, og har prøvd mørklegging og ekstra filter, men det hjelper ikke noe særlig. Så lurer på å prøve uv filter. Noen som har erfaringer med green killing machine og jebo uv filter? Evt andre uv filter som tar knekken på grønt vann?

Akvariumet er på 300 liter, blir green killing machune på 9 watt for lite?
Jeg har GKM, og det gjør absolutt jobben sin meget bra. Dette er ikke noe jeg bruker så ofte, men kjekt å ha liggende. Jeg ville kjøpt det på 24w, har dette selv. Det "renser" mitt 240l rimelig fort, har også prøvd 9w utgaven og det tok en evighet i forhold.

En annen ting jeg ville gjort i tillegg er å få tak i hurtigvoksende flyteplanter om du ikke har dette, for grunnen til grønt vann er jo at det er overskudd av næring i vannet.
Ok
Har bestilt et uv lys nå, så håper det hjelper på. Har skifta vann igjen i dag og dekka til akvariet, så håper det hjelper litt til uv lyset kommer.

Vi har noen flyteplanter som vokser som ugress, så har måtte fjerne masse av det, fordi det dekket over halve akvariet. Men de vokser lite nå som akvariet er mørklagt da

Men håper det ordner seg, for det er jo ikke kjekt i det hele tatt å ikke kunne se inn i noe så flott!
Andemat er okei inntil det har vokst litt ja, haha.. hvis det er det du har Gikk daglig over med håven i halvannen uke og så var problemet borte. Veldig okei Kjempegod erfaring med GKM selv, synlig forskjell fra dag til dag!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap